| کد خبر: 141028 |

رشد تخلیه و بارگیری کالا در بنادر

بر اساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، حجم تخلیه و بارگیری کالا در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد بیش از 10 درصدی داشته است.

تین نیوز

سازمان بنادر و دریانوردی جدیدترین گزارش از آمار بنادر کشور در تیرماه را منتشر کرد. بر ایناساس، مجموع تخلیه و بارگیری انجام شده از بنادر کشور، 12 میلیون و 631 هزار و 356 تن بود که با توجه حجم تخلیه و بارگیری انجام شده در مدت مشابه سال گذشته (تیرماه ۱۳۹۵) که 11 میلیون و 412 هزار و 375 تن بود، رشد بیش از 10 درصدی را نشان میدهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، میزان تخلیه و بارگیری انجام شده در تیرماه امسال، نسبت به مدت مشابه دو سال قبل (۱۳۹۴) رشد بیش از 13 درصدی را نشان میدهد.

همچنین سامانه آماری سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرده است که در ماه گذشته، در مجموع پنج میلیون و 226 هزار و 609 تن انواع کالا تخلیه و 7 میلیون و 404 هزار و 747 تن نیز بارگیری شده است که به معنی مثبت بودن تراز تجاری کشور در ماه گذشته است.

بیشترین حجم تخلیه کالا مربوط به فرآوردههای نفتی شامل 1 میلیون و 903 هزار تن و سپس کالاهای کانتینری با یک میلیون و 606 هزار تن، در رده دوم قرار دارد. همچنین تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، روغن خوراکی و سایر اقلام کشاورزی و غذایی نیز با بیش از یک میلیون تن، در رده سوم کالاهای تخلیهای از بنادر محسوب میشوند.

از سوی دیگر در بخش بارگیری نیز، بیشترین میزان بارگیری کالا در بنادر را فرآوردههای نفتی با دومیلیون و 573 هزار تن به خود اختصاص داده و سپس کالاهای ساختمانی و مواد معدنی با 2 میلیون و 237 هزار تن، در رتبه دوم قرار دارد. کمترین میزان بارگیری کالا در کشور در تیرماه امسال، متعلق به گروه «منسوجات، چرم، پوشاک، الیاف، کاغذ و چوب» بود که تنها 114 تن از این محصولات، از بنادر کشور بارگیری و ارسال شد.

گفتنی است درخصوص عملکرد تخلیه و بارگیری کالا به تفکیک بنادر، بندر شهید رجایی با مجموع هفت میلیون و 275 هزار تن در رتبه نخست و سپس بندر امام خمینی (ره) با سه میلیون و 480 هزار تن در رتبه بعدی قرار دارد. کمترین میزان تخلیه و بارگیری نیز به بندر اروندکنار با 775 تن انواع کالا تعلق دارد.

همچنین بندر قشم با تخلیه و بارگیری 452 هزار تن کالا، عملکرد بسیار مثبتی را در مقایسه با سایر بنادر که عمدتا کمتر از 200 هزار تن بودند، نشان میدهد.

عملکرد سازمان بنادر در بخش مسافری نیز نسبت به مدت مشابه سال های 95 و 94 رشد داشته است. در تیرماه امسال، مجموعا حدود 481 هزار نفر مسافر دریایی وارد بنادر و 474 هزار نفر نیز از بنادر خارج شدند که سهم بندر قشم هم در زمینه ورود مسافر و هم خروج مسافران دریایی، 373 هزار نفر بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.