| کد خبر: 141005 |

جزئیات سفر وزیر راه و شهرسازی به آلمان

سرمایه‌گذاری مشترک با آلمان در صنایع ریلی و دریایی

وزیر راه و شهرسازی در راس هیئتی به منظور ملاقات با وزرای دارایی، اقتصاد و امورخارجه آلمان به آلمان سفر کرد. عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در راس هیاتی به آلمان سفر کرده است تا در این سفر که از ۴ مردادماه آغاز شده و تا ۷ مردادماه به طول انجامید، با وزرای دارایی، اقتصاد و امورخارجه آلمان دیدار و گفت‌وگو کند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در راس هیئتی به منظور ملاقات با وزرای دارایی، اقتصاد و امورخارجه آلمان به آلمان سفر کرد. عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در راس هیاتی به آلمان سفر کرده است تا در این سفر که از ۴ مردادماه آغاز شده و تا ۷ مردادماه به طول انجامید، با وزرای دارایی، اقتصاد و امورخارجه آلمان دیدار و گفت‌وگو کند.

در این سفر، شرکت در نشست کارشناسی بنادر و دریانوردی برای مذاکرات کارشناسی نهایی‌سازی موافقتنامه، نشست تخصصی با طرف آلمانی و نمایندگان شرکت‌های ایرباس هلی‌کوپتری در بخش اورژانس‌هوایی، شرکت در نشست مشترک در بخش‌های حمل‌و‌نقل ریلی و دریایی به منظور معرفی پروژه‌های مشمول سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های مذکور دو کشور ایران و آلمان در حضور وزارای دو کشور (عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و وزیر دارایی و اقتصاد آلمان) از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده بود.

گفتنی است در این سفر علاوه بر نمایندگانی از مجموعه وزارت راه و شهرسازی، نمایندگانی از ارگان‌های مختلف، آخوندی وزیر راه و شهرسازی کشورمان را همراهی ‌کردند.

اصغر فخریه‌کاشان قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و تامین‌مالی، مهرداد تقی‌زاده معاون حمل‌و‌نقل، سعید محمدزاده معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمد سعیدنژاد معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، از مجموعه وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی را در این سفر همراهی ‌کردند.

در این سفر وزیر راه و شهرسازی کشورمان در دیدار با وزیر اقتصاد و انرژی آلمان درباره طرح‌های اقتصادی و همچنین برطرف کردن موانعی که به‌ویژه در زمینه همکاری‌های بانکی میان دو کشور وجود دارد، رایزنی و تبادل نظر کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از صداوسیما، عباس آخوندی در سفر به آلمان با خانم بریگیت تسیپریس وزیر اقتصاد و انرژی المان دیدار و درباره روابط دو جانبه به‌ویژه در زمینه همکاری‌های اقتصادی دو کشور، با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

بازدید آخوندی از مجموعه صنعتی زیمنس آلمان

عباس آخوندی پس از دیدار و گفت‌وگو با وزیر اقتصاد و انرژی این کشور با حضور در مجموعه عظیم صنعتی زیمنس در برلین ضمن بازدید از آن با مدیران زیمنس دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار با مدیران ریمنس خلاصه‌ای از فعالیت‌های این شرکت به‌ویژه ساخت قطارهای تندرو ارائه شد.  چرا که  ایران و المان در زمینه احداث قطار سریع السیر تهران مشهد با هم همکاری می‌کنند و قطارهای این خط را شرکت زیمنس تأمین خواهد کرد. دو طرف در این دیدار درباره طرح‌های اقتصادی و همچنین برطرف کردن موانعی که به‌ویژه در زمینه همکاری‌های بانکی میان دو کشور وجود دارد رایزنی و تبادل نظر کردند.

آخوندی همچنین ضمن دیدار با مسئولان شرکت زیمنس از یکی از کارخانه‌های این مجموعه عظیم صنعتی آلمان بازدید و با وزیر راه و زیرساخت‌های دیجیتال آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در همین حال وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به کشور آلمان و بازدید از آزمایشگاه شرکت «تالس»، مذاکراتی برای نصب سیستم‌های سیگنالینگ راه‌آهن سریع‌السیر و رادارهای فرودگاهی انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با توجه به همکاری‌های شرکت تالس با جمهوری اسلامی ایران در جهت تأمین تجهیزات و رادارهای فرودگاه‌ها و نصب سیستم‌های سیگنالینگ راه‌آهن، دو طرف در خصوص امکان توسعه همکاری‌ها در زمینه ارتقا سیستم‌های خطوط پرسرعت و نصب رادارهای جدید و تأمین تجهیزات و فناوری‌های جدید مذاکره کردند.    

لینک خبر

منبع: مجله هفته نامه حمل و نقل

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.