| کد خبر: 140939 |

چمران: 522 مصوبه طی 4 سال گذشته داشتیم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: طی 4 سال گذشته 522 مصوبه عمومی در شورای اسلامی شهر تهران داشتیم که این مصوبات غیر از مصوبه باغات و نامگذاری بوده است.

تین نیوز
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: طی 4 سال گذشته 522 مصوبه عمومی در شورای اسلامی شهر تهران داشتیم که این مصوبات غیر از مصوبه باغات و نامگذاری بوده است.

مهدی چمران افزود: تاکنون 365 جلسه داشتیم که البته ما تصور می کردیم پایان دوره 12 شهریور است بنابراین با این احتساب تعداد جلسات را 373 جلسه شمردند اما من فکر می کنم که تعداد جلسات کمتر از این باشد بنابراین ما تا پایان جلسات این دوره شورا دو، سه جلسه بیشتر نداشته باشیم. 

وی گفت: من در جلسه گذشته فکر می کردم که آخرین جلسه است و دولت (پایان دوره) را ابلاغ می کند اما هنوز دولت ابلاغ نکرده است و همانطور که می دانید بعد از ابلاغ نیز 10 روز بعد از چاپ در روزنامه رسمی اجرا می شود . 
رئیس شورای شهر تهران افزود: بنابراین شاید تا پایان دوره 4 تا 5 جلسه دیگر به این صورت داشته باشیم. 
وی اضافه کرد: ما در طول این 4 سال مجموعه مصوبات عمومی که داشتیم 522 مصوبه بود که البته این غیر از مصوبه باغات و نامگذاری است و از این 522 مصوبه بیشتر از 11 مصوبه دو فوریتی نبوده است و برخی از این دو فوریتی ها نیز نامگذاری بوده است. 
چمران گفت : حدود 70 طرح و لایحه یک فوریتی نیز داشتیم و مابقی به صورت عادی بوده که در کمیسیون ها مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته و بعد از آن به صحن شورا آمده و به تصویب رسیده است. 
وی با بیان اینکه در حدود 558 رای درمورد باغات داشتیم  افزود: بر اساس قانون، آخرین نظری که باید درباره باغات داده شود نظر شورای شهر است که نظر خود را این خصوص اعلام کرده است و 883 نامگذاری نیز تاکنون در این دوره چهار ساله داشتیم.
رئیس شورای شهر تهران گفت: بنابراین با تمام تلاشی که در این دوره داشتیم توانستیم یک دوره 4 ساله را با کار کمیسیون های برنامه و بودجه، سلامت محیط زیست و خدمات شهری، حمل و نقل، کمیسیون عمران و کمیسیون معماری و شهرسازی توانسته است به فعالیت های خود ادامه دهد. 
وی درباره اداره شورا نیز اظهار داشت: اداره چنین جلساتی قاعدتا مشکل تر و سخت تر است به ویژه که جمع بندی جلسات و نظرها، طرح ها و لوایح و ارائه آنها به صورت یک طرح و لایحه واحد کار بسیار مشکلی است بنابراین ضروری است کسی که جلسه را اداره می کند بر این مسائل و قوانین تسلط کافی داشته باشد تا بتواند جمع بندی کند. 
چمران گفت: در واقع در صحن شورا نظرهای مختلف گرفته و جمع بندی شد و به تصویب رسید که به لطف خدا در این دوره فعالیت شورا توانستیم از عهده کارها به بهترین وجه ممکن برآییم.
 مهدی چمران در نشست خبری که به مناسبت روزهای پایانی دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد با تبریک دهه کرامت و ایام ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) افزود: روزها و هفته های پایانی شوراهای اسلامی دوره چهارم سراسر کشور است و در این بین شورای اسلامی شهر تهران جایگاه خاصی در کشور دارد و بر همه شوراهای کشور تأثیرگذار بوده است.
وی گفت: دوره چهارم شورا سال 92 آغاز به کار کرد و نخستین دوره ای بود که 31 عضو داشت و اعضای شورا از جناح های مختلف سیاسی بودند و تضادها و تناقض هایی هم داشتند و نتیجه انتخاب نخستین رئیس این دوره از شورا آقای مسجدجامعی بود و همچنین نخستین انتخاب شهردار این دوره هم آقای قالیباف بود که هنوز هم در سمت شهردار تهران فعالیت می کند و ان شاءالله تا پایان این دوره ادامه کار خواهد داد.
چمران با اشاره به اینکه همه تلاش این دوره از شورا حاکم شدن مسائل تخصصی و شهری بر تفکرات سیاسی بود، افزود: برخی طرح ها و لوایح حتی بیش از یک بار به صحن شورا می آمد و اشکالاتی به آن گرفته می شد و دوباره بازگشت پیدا می کرد تا باز با کار کارشناسی بیشتری بیاید و بررسی شود و این کار کارشناسی برای ما بسیار ارزشمند بود.
وی گفت: در این دوره شاهد بودیم که مثلاً دوستانی از یک گروه طرحی را ارائه و گروه های دیگر حمایت می کردند و شاید دوستان خودشان از این طرح حمایت نمی کردند و این نشان می دهد که بر اساس تفکرات سیاسی و جناحی، تصمیم گیری نمی شد و نگاه ها تخصصی بود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: اعضای این دوره از شورا در قید و بند مسائل سیاسی گرفتار نبودند و توانستند با همه مشکلات موجود، کار تخصصی خود را ادامه دهند.
چمران گفت: چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران نه جلسه خصوصی کم تعداد خودمانی بود و نه یک جلسه بزرگ رسمی پارلمانی محسوب می شد و به همین علت، اداره چنین جلساتی مشکل تر و سخت تر بود.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.