| کد خبر: 140598 |

در گفت و گو با تین نیوز، تشریح شد:

◄ مصوبه دردسرساز

در حالی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از تلاش این سازمان به منظور اصلاح و ابلاغ حدود مجاز معاینه‌فنی خودرو طی سال خبر داده، بنا بر نظر کارشناسان زمینه این کار در کشور فراهم نیست و بسیاری از دارندگان خودرو از این رهگذر با چالش مواجه شده و موفق به دریافت برگه معاینه‌فنی نشده‌اند.

تین نیوز

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در حالی از تلاش این سازمان به منظور اصلاح و ابلاغ حدود مجاز معاینه فنی خودرو طی سال  خبر داده که بنا بر نظر برخی کارشناسان زمینه این کار در کشور فراهم نیست و بسیاری از دارندگان خودرو از این رهگذر با چالش مواجه شده و موفق به دریافت برگه معاینه فنی نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، ظاهرا مصوبه اخیر سازمان حفاظت محیط زیست مربوط به حدود مجاز مصوب شورای عالی محیط زیست و مربوط به خودروهای بنزینی است و با این اتفاق درصد زیادی از خودروهای داخل شهر با مشکل تردد در شهر مواجه خواهند بود.

این مصوبه محدودیت تردد را برای خودروهائی که سیستم آلایندگی بالا داشته باشد ممنوع اعلام کرده ولی، به این نکته مهم اشاره نداشته که تقریبا تمامی خودروهای ایرانی از استاندارد یورو 2 بهره دارند و باید فکری به حال آنها کرد.

سوخت یکی از موثرترین مولفه هایی است که تاثیر مستقیم آن را می توان در تشدید و یا کاهش آلایندگی در کوتاه مدت مشاهده کرد، اما در سخنانی که درباره مصوبه سازمان محیط زیست از آن یاد می شود اشاره ای به تامین سوخت مناسب یا یورو 4 نشده است.

رئیس انجمن جایگاه داران سوخت در واکنش به این مصوبه و ارائه محدود سوخت با استاندارد یورو 4 در مراکز عرضه سوخت، گفت: از آنجا که عرضه سوخت با استاندارد یورو 4 به صورت یکسان در مراکز توزیع نمی شود، نباید از مردم انتظار داشت خودرو آنها استاندارد مورد نظر سازمان محیط زیست را پاس کند.

بیژن حاج محمدرضا که در گفت وگو با این شبکه خبری سخن می گفت در ادامه، افزود: بنزین یورو 4 تنها در مراکز استان ها توزیع می شود که با توجه به حجم بالای خودروهایی که همه روزه به کلان شهرها وارد می شوند، تاثیر بسیاری در آلوده کردن هوای شهر دارند.

وی با بیان این مطلب که «این مساله تنها در تهران جاری و ساری نیست»، گفت: در خصوص ابراز نارضایتی مردم باید یادآورشد، در این مورد حق با دارندگان خودرویی است که استاندارد در تولید خودرو آنها رعایت نشده است.

حاج محمدرضا با تاکید بر ضرورت توجه به مستندات در تدوین و تصویب قوانین، خاطرنشان کرد: کلان شهری مانند تهران نیازمند هماهنگی جامعی در تصمیم گیری ها است و این موضوع نیز نمی تواند از این قاعده مستثنی باشد.

به گزارش تین نیوز، : کاهش آلودگی هوا در شهرها مستلزم اجرای راهبردهای گوناگونی همچون معاینه فنی خودرو، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، اصلاح صنعت، کنترل منابع آلاینده صنعتی و خانگی است و این موضوع بیانگر اهمیت نقش سایر دستگاه ها و نهادها در انجام تکالیف و وظایف محوله و همراهی و همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست است، اما این کار جز با همراهی مردم به نظر می رسد قابل اجرا نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.