| کد خبر: 139927 |

136 شرکت حمل ونقل کالا و مسافر در جنوب کرمان فعال می باشد

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: 103 شرکت و موسسه حمل ونقل کالا و 33 شرکت حمل مسافر درهفت شهر جنوبی استان کرمان فعال می باشد.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: 103 شرکت و موسسه حمل ونقل کالا و 33 شرکت حمل مسافر درهفت شهر جنوبی استان کرمان فعال می باشد.

مسعود جمیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بار حمل شده طبق سامانه ثبت بارنامه در سال گذشته توسط این شرکت ها 2 میلیون تن بوده که به نسبت سال گذشته رشد مناسبی را داشته است.

وی تصریح کرد: عمده محصولاتی که درسال گذشته حمل شده اند شامل گندم، هندوانه، صیفی جات و دام سبک بوده که به دلیل افزایش تولید برخی محصولات از جمله گندم میزان حمل و انتقال بار نیز با افزایش همراه بوده است.

وی عنوان کرد: باید زمینه های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه راه اندازی شرکت های حمل و نقل عمومی و بین المللی فراهم شود.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: به منظور نظارت بر اجرای دقیق قوانین و مقررات حمل و نقل برون شهری و ارتقای سطح ایمنی در صنعت حمل و نقل جاده ای جلسات متعددی برگزار می شود تا ایمنی جاده ها و مردم بیشتر از گذشته تامین شود.

وی به راه اندازی رشته تحصیلی حمل و نقل در مدارس فنی و حرفه ای جیرفت هم اشاره کرد و گفت: این رشته در راستای سیاست‌های سند تحول بنیادین وبا توجه به محوریت کشاورزی در این منطقه راه اندازی شد.

جنوب استان کرمان با سطح زیر کشت بیش از 260 هزار هکتار و با تولید سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی 60 درصد تولیدات این بخش را در استان به خود اختصاص داده است.

اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می کند و هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، فاریاب، رودبار جنوب، عنبرآباد، قلعه گنج و منوجان را تحت پوشش دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.