| کد خبر: 139858 |

بلاتکلیفی پرونده کلاهبرداری ۳۰میلیاردی از کارکنان صنعت هوایی

فعال صنفی صنعت فرودگاهی گفت: مطالبات ۳۰ میلیارد تومانی کارکنان مرکز کنترل ترافیک هوایی و شرکت فرودگاه‌ها از کلاهبرداری های یکی از همکاران سابق خود چهار ساله شد.

تین نیوز

فعال صنفی صنعت فرودگاهی گفت: مطالبات ۳۰ میلیارد تومانی کارکنان مرکز کنترل ترافیک هوایی و شرکت فرودگاه‌ها از کلاهبرداری های یکی از همکاران سابق خود چهار ساله شد.

امیرحسین رحیمی در گفت وگو با خبرنگار مهر، پرونده‌های مال‌باختگان متعدد شرکت «ت.م» که عمدتاً از کارکنان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مرکز کنترل ترافیک هوایی کشور هستند، در قالب «ثبت‌نام​ خودرو» هم‌چنان لاینحل باقی مانده و اقدام جدی برای پیگیری، شفاف سازی، پاسخ‌گویی و استرداد سپرده‌های مالباختگان، به عمل نیامده است.

دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز افزود:شرکت «ت.م» توسط شخصی به نام «ح میم الف» که از کارکنان شرکت فرودگاه‌ها هستند، از سال ۱۳۸۷ فعالیتش را در زمینه ثبت‌نام​ و خرید و فروش خودرو و بعضاً با دادن سود مشارکت بالا آغاز کرد. وی با پرداخت سود توانسته بود اعتماد جمع کثیری از همکارانش و کارکنان شرکت فرودگاه‌ها اعم از مسئولان رده‌های مختلف وقت تا کارکنان ستاد و کنترلرهای عملیاتی کنترل ترافیک هوایی (مراقبت پرواز) را جلب و آنها را به سپرده گذاری مطمئن و سودآور متقاعد کند.

وی تصریح کرد: این شخص عنوان می‌کرد که در شرکت های خودروساز رابطه هایی دارد و با همکاری چند تن از افراد متنفذ در این شرکت ها، می‌تواند خودروها را از کارخانه ترخیص کرده و به فروش برساند تا سودهای کلانی را عاید سرمایه گذاران در شرکت کند. وی با این ترفند توانست اندوخته‌های​ تعداد زیادی از سپرده‌گذاران را که مبلغی حدود «۳۰ میلیارد تومان» است به سمت خود جذب کند.

به گفته رحیمی، در آغاز سال ۱۳۹۲ رفته‌رفته​ بحران مالی بر این شرکت مستولی شد. «ح میم الف» در دفتر کارش حاضر نمی شد و زندگی مخفیانه‌ای را در پیش گرفت.

وی اظهار داشت: پس از متواری شدن وی، شاکیان متعددی پرونده‌هایی​ در دادسراهای مختلف تهران تشکیل دادند؛ به ویژه جمع کثیری از مراقبان پرواز در دادسرای ناحیه ۱۰ تهران تشکیل پرونده دادند. پس از مدتی مالباختگان با دعوت از وکیلی شناخته شده‌​، شکایات خود را تجمیع، تنظیم و با وکالت وی مجدداً​ به شعبه اول دادسرای ناحیه ۱۰ تهران تقدیم کردند.

نماینده مالباختگان ادامه داد: با افزایش نگرانی‌ بابت احتمال خروج غیرقانونی متهم از کشور، پس از ماه‌ها تعقیب، بالاخره در تاریخ ۵ مرداد ماه ۱۳۹۳ محل اختفای وی شناسایی و پس از دستگیری، روانه زندان شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۳ سال از نگهداری وی در زندان اوین می‌گذرد، ولی هیچ یک از مراجع رسیدگی کننده پاسخگو نیستند.

دبیرکل جامعه متخصصین پرواز یادآور شد: علی رغم اینکه در بازه های مختلف زمانی، مالباختگان کنترل ترافیک هوایی ابعاد پیچیده و تبعات مخرب این کلاهبرداری بر روح و روان کنترلرهای پرواز و درنتیجه بر ایمنی آسمان کشور را برای آگاه سازی و تسریع در حل و فصل بحران به همه​ مسئولان عالی‌رتبه‌ و مراجع قانونی، ارگان‌های ذی‌ربط دولتی، نهادهای قضایی، نظارتی و امنیتی منعکس و گزارش داده‌اند​ و نیز تجمعات دادخواهی در محل‌های مختلفی از جمله وزارت راه و شهرسازی، مجلس شورای اسلامی، کاخ دادگستری و ... برگزار کرده‌اند، اما متأسفانه پاسخ روشنی در خصوص «پیگیری جدی» موضوع دریافت نکرده و اراده ای برای پاسخ‌گویی به «چرایی و چگونگی ایجاد و رفع این بحران» و تلاشی در جهت خاتمه آن از سوی مراجع یاد شده ندیده اند؛ به گونه ای که تقریباً بسیاری از مال‌باختگان از رسیدن به پول های خود قطع امید کرده‌اند.

وی گفت: اکنون در آغاز پنجمین سال این بحران، دادخواهی از تمام روش های ممکن و پیگیری از همه​ مراجع قانونی، هیچ‌کدام از انباشت مشکل پیش آمده نکاسته است.

این فعال صنفی صنعت هوانوردی بیان کرد: ادامه این بحران در کنار بحران پروژه بی فرجام مسکن شهر پرند تعاونی مسکن کارکنان سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه ها، جدا از انسداد و بلوکه شدن اصل سپرده ها و استهلاک سود چندین ساله آنها، موجب استهلاک و فرسایش روح و روان کارکنان شده است.

 

منبع: مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جعفری 0 0

    متاسفانه با گذشت بيش از 3 سال از پرونده کلاهبرداری کنترلرهای مراقبت پرواز هیچ اراده ای نسبت به احقاق حقوق ایشان وجود ندارد و همکاران همچنان چشم امید به همکاری دستگاههای قضایی و اطلاعاتی برای حل این بحران دارند.

  • حمید 0 0

    سلام ، بعد از گذشت سه سال از دستگیری متهم توسط وزارت اطلاعات، هنوز هیچ کسی پاسخگو نیست و عوامل پشت پرده این اختلاس بزرگ مشخص نشده اند.

  • حسن 0 0

    بايد ديد چه كساني از اين قائله در سيستم هواپيمايي سود بردن

  • رضا فرهادنیا_کنترلر رادار مرکز کنترل 0 0

    فرهادنیا:
    سلام و درود
    ضمن قدردانی و سپاسگزاری از دبیرکل محترم جامعه متخصصین مراقبت‌پرواز، جناب آقای مهندس رحیمی، نسبت به اهتمام جدی ایشان در مسایلی که کارکردهای صنفی تلاشگران فداکار کنترل ترافیک هوایی کشور را متأثر کرده‌است؛ و نیز تشکر از خبرگزاری محترم تین‌نیوز

    واقعاً سخت است که با وجود دستگیری و بازداشت سه ساله‌ی متهم این پرونده، همچنان چگونگی هدرفت و امحا بیش از سی میلیارد تومان توسط وی را بتوان قبول کرد؛ بدون اینکه حتی اثری از رد یک میلیارد تومان از این پول‌ها بتوان پیدا کرد...

    از اینروست که متاسفانه گمانه‌زنی‌هایی وجود دارند که در پشت پرده اشخاص ذی‌نفوذی نمی‌خواهند سپرده‌ها​ی مالباختگان مسترد شود و با اعمال نفوذ، اصرار می ورزند که همچنان وجوه سپرده گذاری شده بلوکه و مسدود بماند و ابعاد این بحران هم‌چنان به صورت سری و معماگونه باقی بماند و تبعات جانکاه آن استمرار یابد...

  • jbt 0 0


    چطور ممکن است که :

    1-متهم در زندان باشد

    2- پرونده چند صد نفر شاکی داشته باشد

    3- نیروهای اطلاعاتی متهم را دستگیر کرده باشند

    4- چندین جلسه در دادسرا برگزار شده باشد

    5- شاکیان وکیل داشته باشند

    6- وضعیت روحی و روانی شاکیان در ایفای شغل حساس و پر استرسشان تاثیر داشته باشد و در نتیجه بر سلامت و ایمنی آسمان کشورمان تاثیر داشته باشد

    و در آخر


    اصلا مشخص نشود که چه بر سر پولها آمده است!!!!

    مسئولین قضایی و اطلاعاتی بایستی پاسخگو باشند که نیستند

  • صفايي پور 0 0

    بعد از گذشت ٥ سال از اين مشكل و ٣ سال از زنداني متهم ، چرا بايد اين مشكل حل نشده باقي مانده باشد؟

  • امين ثابت مهر 0 0

    اميدوارم مديران صنعت كمك كنند تامشكل همكاران حل وارامش به زندگي كنترلرهاي ترافيكي زحمتكش برگرددوآسمان ايران همچنان ايمن باشد

  • واحدیان 0 0

    واقعا که جای تاسف داره که هنوز رسیدگی نشده

  • صفايي 0 0

    جاي تاسف داره واقعا

  • جلال 0 0

    ای کسانی که پولهای ما رو بلوکه کردید!
    بعد پنج سال سود ۳۰ میلیارد تومان حدود۳۰ میلیارد میشود.
    لطفا سهم خود را بردارید و همون اصل پول را به خانواده ما برگردانید.

  • کنترلر 0 0

    خدا لعنت کند کسانی رو که باعث ظلمی بزرگ به این قشر زحمت کش شدند دسترنج و مزد سالیان زحمت وتلاش این قشر زحمت کش بدون هیچ مدرک وشاهدی توسط کلاهبرداران به تاراج و یغما رفت اما دریغ از کمک و حمایتی

  • مصباحي 0 0

    متاسفانه رسيدگي سيستم قضائي راضي كننده نبوده و علي رغم توسل به وكيل رسمي ايشان هم از پيگير ي مسئله بدلائل نامعلوم سرباز زدن كه خود شائبة برانگيز مي باشد اميدواريم مسوولين رسيدگي عاجل نمايند

  • نظری 0 0

    با سلام
    با توجه به گذشت چندین سال هنوز اصل موضع مشخص نیست

  • قاسم مرادی 0 0

    ضمن عرض ادب و احترام. بنده نیز یکی از این مالباختگان صنعت هوایی کشور هستم که به واسطه همکار بودن فریب خورده و این کلاهبرداری باعث شد همسر بیمارم به چند بیماری دیگه به علت فشارهای روحی و روانی از قبیل از دست دادن طحال و نارسایی کبدی که گفته فوق تخصص بیمارستان جم در مرز سرطان کبد و همچنین برگشت خون کبد به داخل معده شده و تمام آرامش زندگیمان را از ما گرفته و هر روز هم سخت و سختر میشه تا جایی که صبح تا شب همسرم جلوی چشم من و دو فرزندم با درد و رنج بیماری مبارزه میکنه تا جایی که در 24ساعت حتی یک لحظه بدون درد نیست چرا که به خاطر این کلاهبرداری هیچ پولی برای درمان و پرداخت هزینه های هنگفت بیمارستان ندارم .هر جا هم شکایت کردم نتیجه هیچ بود حتی یک درصد هم شرایط عوض نشد نه دادگاه و نه هيچ مرجع قانونی یک قدم برای حل مشکل بنده و همه همکاران گرامی بر نداشتن و اکنون با کلی بدهی و قرض نمى دونم چیکار کنم .ای کاش در مملکتی که دم از علی (ع) میزنند به فریاد ما هم میرسیدن. خدا نکند هیچ هم وطنی به درد ما گرفتار بشه که هیچ فریادرسی نیست جز اینکه از خداوند متعال مدد بخواهیم. الهی و ربی من لی غیرک.التماس دعا

  • فرهادنیا_کنترلر رادار مرکز کنترل 0 0

    با سلام و تشکر مجدد از انعکاس این خبر توسط خبرگزاری محترم تین‌نیوز

    دو روز است که نظر خود را از همین درگاه اعلام کرده‌ام، ولی متأسفانه در ادامه‌ی این خبر قابل رویت نیست!!!

    طبق اطلاعی که دارم بازدیدکنندگان متعددی نیز نظرات خود را در خصوص این خبر ارسال کرده‌اند، ولی هیچ یک از نظرات آنان از سوی خبرگزاری محترم تین‌نیوز انعکاس پیدا نکرده است.

    آیا برای مشاهده نظرات مرتبط با خبر «۳۰ میلیارد تومان از مطالبات مالباختگان متخصصین کنترل ترافیک هوایی، چهار ساله شد» باید به لینک دیگری مراجعه شود؟!!
    لطفا پاسخ دهید!

  • مصطفی 0 0

    عجیب است که چرا این شخص تا کنون در اختیار اگاهی قرار نگرفته تا از او حداقل یک بار بازجویی شود. شاید با اینکار ردی از این سرمایه پیدا شود

  • Alireza aspanani 0 0

    ایا وقت ان نرسیده ک سیستم قضائی کشور واکنشی نشان دهد؟ایا اگر به جای کلاهبرداری این اقا مدیران مملکت را مورد فحش و...قرار میداد واکنش سیستم به همین بی خیالی بود؟
    هیهات من الظله.

  • مهدی 0 0

    در احادیث اخلاقی موارد زیادی وجود دارد مبنی بر این که انسان ها موظّف هستند جلو ظلم ظالم را بگیرند، یعنی نه تنها نباید به کسی ظلم کنند، بلکه باید در مقابل ظلم انسان ها به یکدیگر بی تفاوت نباشند. از رسول اکرم (ص) نقل شده است که فرمود:

    «إن الناس إذا رأوا الظالم فلم يأخذوا على يديه أوشك أن يعمهم الله بعقاب منه»2 یعنی انسان ها وقتی ظالم را ببینند و جلو او را نگیرند، مورد انتظار است که خداوند همه آن ها را با هم مجازات کند. یعنی کسی که می توانسته جلو ظلم را بگیرد و این کار را نکرد.
    امیدوارم بعد از سه چهار سال قوه قضاییه و نهادهای توانا در این قضیه سریع و قاطع ورود کنند و حق مظلوم رو از ظالم گرفته و خانواده هایی که در این قضیه دچار مشکل شدن رو نجات بدهند.

  • علی اسکندری 0 0

    با سلام و تشکر از انعکاس مطلب
    متاسفانه بیش از سه سال از این ماجرا میگذرد ولی هیچ اراره ای برای حل این مشکل وجود ندارد.
    دوستان و همکاران در مراقبت پرواز در این سه ساله با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم کردند. عاجزانه از مقامات قضایی خواهشمندیم که به داد دل کارکنان صنعت هوانوردی برسند.

  • مهدی مختاری, کنترلر رادار مرکز کنترل 0 0

    ای که از دستت میرسد کاری بکن
    دست ما کوتاه و خرما بر نخیل
    جناب آقای آملی لاریجانی عنوان داشتند که کثرت پرونده های قوه قضاییه نشان اعتماد مردم به این قوه است. ااز ایشان و مجموعه تحت.امرشان درخواست دارم که پاسخ این اعتماد را با رسیدگی به پرونده موجود بدهند.
    متاسفانه. شرایط. ما همانند کشتی تایتانیک شده. هر کس در گیر در پرونده, به خاطر نزدیکی به هر یک از جلقه های قدرت و ثروت توانسته سوار قایق نجات شود و ما مانده ایم و کشتی در حال غرق.
    لطفا نجاتمان دهید.

  • مهدی مختاری, کنترلر رادار مرکز کنترل 0 0

    ای که از دستت میرسد کاری بکن
    دست ما کوتاه و خرما بر نخیل
    جناب آقای آملی لاریجانی عنوان داشتند که کثرت پرونده های قوه قضاییه نشان اعتماد مردم به این قوه است. ااز ایشان و مجموعه تحت.امرشان درخواست دارم که پاسخ این اعتماد را با رسیدگی به پرونده موجود بدهند.
    متاسفانه. شرایط. ما همانند کشتی تایتانیک شده. هر کس در گیر در پرونده, به خاطر نزدیکی به هر یک از جلقه های قدرت و ثروت توانسته سوار قایق نجات شود و ما مانده ایم و کشتی در حال غرق.
    لطفا نجاتمان دهید.

  • مهدی مختاری, کنترلر رادار مرکز کنترل 0 0

    سلام
    در رابطه موضوع کلاهبرداری از کارکنان مرکز کنترل پرواز برای بار چهارم است مطلب می نویسم به امید اینکه شاید یکی از مسؤولین ببیند و اتفاقی که مدت هاست به دنبال آن هستیم رخ دهد. ولی متاسفانه مطلب خود را در ذیل خبر نمی بینم.
    تقاضا دارم شما که زحمت درج خبر را در سایت خود کشیده اید , مطالب همکاران را نیز نشر دهید.
    قبلا از حسن نظر شما سپاسگزاری می کنم.

  • مجتبی 0 0

    همین که ابعاد پرونده مشخص نیست نشان از بده بستون های پشت پرده داره