| کد خبر: 139609 |

شهردار تهران از عقد قرارداد 450 میلیون یورویی برای تولید 200 واگن قطار مترو خبر داد

شهردار تهران گفت: با تلاش تیم اقتصادی و همکاری بانک شهر قراداد 450 میلیون یورویی برای تولید 200 واگن و تزریق آن به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت تا پایان سال جاری، منعقد شد.

تین نیوز

شهردار تهران گفت: با تلاش تیم اقتصادی و همکاری بانک شهر قراداد 450 میلیون یورویی برای تولید 200 واگن و تزریق آن به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت تا پایان سال جاری، منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در آیین بهره برداری از 30 دستگاه اتوبوس و 66 واگن قطار مترو در جمع خبرنگاران بدون اشاره به جزییات و نحوه این قرارداد، افزود: با پایان یافتن ساخت خطوط مترو اولویت حمل و نقل عمومی تهران، افزایش ظرفیت این ناوگان است.
وی اظهار کرد: با اضافه شدن این تعداد واگن ظرفیت مترو تهران به 10 میلیون سفر در روز می رسد.
شهردار تهران با اشاره به اضافه شدن 66 واگن جدید به ناوگان مترو پایتخت نیز گفت: با بکارگیری این تعداد واگن بیش از 200 هزار نفر به ظرفیت مترو اضافه می شود.
وی با بیان اینکه شرکت واگن سازی امکان تولید روزانه 2 واگن را دارد خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و وضعیت اشتغال، توسعه چنین کارخانه هایی باید مدنظر دولت قرار گیرد.
قالیباف همچنین از افتتاح ادامه اتوبان شهید حکیم و تونل غزه طی هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: با افتتاح این پروژه که یکی از شریان های اصلی شرقی - غربی تهران به شمار می رود اتوبان شهید حکیم تا منطقه 22 ادامه یافته و ارتباط آن با اتوبان کرج و جاده مخصوص برقرار می شود.
وی در ادامه ورود 30 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: بر اساس قانون پرداخت 82.5 درصد از هزینه خرید اتوبوس به عهده دولت است که این مبلغ از سال 90 پرداخت نشده و به رغم آن شهرداری تهران تلاش کرده تا خللی در ارائه خدمات در این بخش بوجود نیاید.
آیین بهره برداری از 66 واگن جدید قطار و بکارگیری آن در ناوگان مترو تهران امروز با حضور شهردار و جمعی از مسئولان پایتخت برگزار شد.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9353**1625

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.