| کد خبر: 139603 |

مسافرت مستقیم از شمال به قشم امکان پذیر می شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از راه اندازی تور گردشگری "قشم ریل" در راستای ارزان سازی سفر به قشم از مهر ماه امسال خبر داد.

تین نیوز

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از راه اندازی تور گردشگری "قشم ریل" در راستای ارزان سازی سفر به قشم از مهر ماه امسال خبر داد.

فرزین حقدل در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) با اشاره به اقدامات مهم سازمان منطقه آزاد قشم به منظور توسعه هر چه بیشتر گردشگری قشم گفت: اقدامات متفاوتی در این راستا انجام شده که تا به امروزدر خلیج فارس رخ نداده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با توجه به قیمت گزاف بلیت های هواپیما برای سفر به جزیره قشم و نیز دوری راه برای شهرهای مرکزی و شمالی کشور، سعی می شود از طریق قطار مسافران به طور مستقیم وارد جزیره قشم شوند.

وی در ادامه گفته های خود با اشاره به اهمیت راه اندازی" قشم ریل"، اذعان داشت: راه اندازی این خط ریلی در مقایسه با ورود گردشگران با خودروی شخصی از طریق لندینگ کرافت های فعال در مسیر پهل به لافت به مراتب هزینه کمتری خواهد داشت.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد : برای تحقق راه اندازی " قشم ریل" سازمان منطقه آزاد قشم قصد دارد با خرید یا اجاره کردن قطار به این مهم جامع عمل بپوشاند تا هر چه سریعتر به اهداف خود در راستای ارزان سازی سفر به قشم دست یابد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد : به این ترتیب با چارتر کردن قطارها از طریق دفاترخدمات مسافرتی فعال در استان های که به خط ریلی تهران - بندرعباس متصل هستند، خط ریلی تحت عنوان "قشم ریل" راه اندازی خواهد شد.

وی اظهار داشت: به این ترتیب این خط ریلی ضمن ایجاد سفری آسان و ارزان قیمت می تواند به تدریج جایگزین لندینگ کرافت ها شود.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: در حال حاضر تا زمان ساخت پل خلیج فارس و ایجاد خط ریلی تا جزیره قشم، برنامه ریزی ها برای راه اندازی خط "ریل قشم" با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و سازمان منطقه آزاد قشم با هدف کاهش قیمت سفر به جزیره قشم صورت می گیرد.

حقدل عنوان کرد: بر این اساس مسافران از مقصد خود می توانند با هماهنگی از سوی دفاتر خدمات مسافرتی تعیین شده نسبت به سفر مستقیم به قشم از طریق خط راه آهن اقدام کنند.

وی در ادامه گفته های خود اذعان داشت: بعد از رسیدن مسافران با قطار به راه آهن بندرعباس، آنها با خودروهای ویژه به صورت رایگان به بندر شهید حقانی ترانسفر خواهند شد.

معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: پس از انتقال گردشگران به بندر شهید حقانی، آنها را با استفاده از شناور های ویژه به صورت رایگان وارد قشم خواهند شد.

وی گفت: در نتیجه گردشگران می توانند با قطار و پرداخت هزینه ای به مراتب کمتر از سفر با خودروی شخصی و نیز سفر هوایی وارد جزیره قشم شوند.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: این اقدام می تواند گردشگری جزیره قشم را با تحول شگرفی همراه کند.

حقدل در ادامه سخنان خود درباره زمان اجرایی شدن ورود مسافران از طریق چارترکردن قطار، اظهار داشت: به شدت در حال پیگیری برای تحقق این امر هستیم.

هم اکنون مذاکرات لازم با شرکت راه آهن رجا برای اجاره و یا چارتر کردن قطاربرای راه اندازی " قشم ریل" وهمچنین از سوی دیگر مذاکرات با دفاتر خدمات مسافرتی برای فروش بلیت های این خط مسافری در حال انجام است.

وی یادآور شد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته "قشم ریل" تا پایان تابستان امسال راه اندازی خواهد شد و امید است در نیمه دوم سال تعداد گردشگران قشم افزایش یابد که این امر نتیجه اجرای سیاست های سازمان منطقه آزاد قشم از طریق ایجاد سفرهای ارزان قیمت خواهد بود.

به گفته حقدل با افتتاح پل خلیج فارس و امتداد خط ریلی بندرعباس به جزیره قشم از طریق این پل در آینده، می توان شمال ایران را به طور مستقیم به قشم ارتباط داد.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.