| کد خبر: 139599 |

تبدیل یونان به پایتخت دریایی جهان!

انجمن کشتیرانی یونان مدعی است که این کشور می تواند در آینده ای نزدیک به پایتخت دریایی جهان تبدیل شود.

تین نیوز

انجمن کشتیرانی یونان مدعی است که این کشور می تواند در آینده ای نزدیک به پایتخت دریایی جهان تبدیل شود.

 
به گزارش گروه بین الملل مانا، نتایج مطالعه ای با عنوان «تغییر جایگاه یونان به عنوان یک پایتخت دریایی در سطح جهان» که از سوی شرکت Ernest & Young با همکاری استاد دانشگاه Aegean انجام شد، حاکی از آن است که یونان و به ویژه بندر پیرائوس به موجب رقابت با رقبای سرسخت آسیایی قابلیت انتخاب به عنوان هاب کشتیرانی در دهۀ پیش روی را دارد.
 
بر اساس این گزارش، در بررسی انجام شده دیدگاه 779 نفر از مجریان شرکت های کشتیرانی یونان تحلیل شد و نشان داد جذاب ترین و جامع ترین بدنه را در بین هاب ها یا خوشه های کشتیرانی در دنیای امروز بندر پیرائوس، بزرگترین بندر یونان، داراست.
 
بر همین اساس، مجریان شرکت های کشتیرانی بر این باورند که افزایش فعالیت بندر پیرائوس برخلاف رقابت جذبِ روافزون در مراکز دریایی دنیا قدرت تجاری آن را تقویت خواهد کرد. 
 
دومین کشوری که قابلیت تبدیل به هاب دریایی جهان را دارد سنگاپور است که پس از آن دبی و لندن جای می گیرند. این سه مرکز دریایی در واقع بزرگترین رقبای بندر پیرائوس یونان هستند.
 
این بررسی همچنین نشان داد که مرکز دریایی پیرائوس به دلیل آنکه دروازه ای به سوی اروپای جنوب شرقی به حساب می آید و وجود چشم انداز موجود به دنبال خصوصی سازی، جایگاه ویژه ای دارد.
 
این گزارش ادامه داد: صنعت کشتیرانی یونان توانست از پس شرایط بحرانی بدون وارد شدن آسیبی جدی به حیات خود ادامه دهد. ناوگان کشتیرانی یونان با دارا بودن پنج هزار و 272 فروند شناور به ارزش 86 میلیارد دلار بزرگترین ناوگان بر حسب تناژ در جهان است که این امر در تقویت و حفظ جایگاه برتر آن در بسیاری از بخش ها قابل ملاحظه است.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.