| کد خبر: 139545 |

محور دامغان- جندق به بزرگراه تبدیل شود

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مناسب نبودن پهنای جاده دامغان- معلمان- جندق برای تردد مسافران، اداره کل راه و ترابری استان سمنان برای ایجاد بزرگراه در این محور اقدام کند.

تین نیوز

 نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مناسب نبودن پهنای جاده دامغان- معلمان- جندق برای تردد مسافران، اداره کل راه و ترابری استان سمنان برای ایجاد بزرگراه در این محور اقدام کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا ابوالفضل حسن بیگی افزود: عرض جاده دامغان-جندق برای تردد تعداد قابل توجه مسافران مطلوب نیست و اداره کل راه و ترابری باید با برنامه ریزی های اصولی برای رفع این چالش و کاهش تلفات جاده ای در این محور اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح جاده دامغان- جندق در دولت سازندگی و با حضور مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به بهره برداری رسید که لازم است با توجه به افزایش ترددها با تخصیص اعتبار، آغازاجرای طرح بزرگراه در این مسیرعملیاتی شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دولت یازدهم برنامه ای جامع برای اجرای بزرگراه در این محور برنامه ریزی شده است که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم اجرای این طرح مهم به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان بهره برداری از این محور که یکی از محورهای ارتباطی شمال- جنوب کشور است سالانه یک میلیون مسافر تردد می کردند اما اکنون این حجم تردد در این محور قابل توجه است.

حسن بیگی با اشاره به قرار گرفتن شهر دامغان در مسیر جاده تهران به مشهد گفت: علاوه بر محورهای موجود که شهرستان دامغان را به شهرستان گرگان در استان گلستان متصل می کند، مسیر جایگزین آن بین کردکوی و گرگان پیش بینی و بررسی شده است که در صورت احداث آن، فاصله دامغان تا گرگان به 95 کیلومتر کاهش می یابد.

N82715654-71963094

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: عملکرد وزارت راه و شهرسازی برای کاهش تلفات جاده ای در چهارسال گذشته مطلوب بوده است اما بسیاری از محورهای استان سمنان برای کاهش تلفات جاده ای نیازمند توجه ویژه است.

طول محور دامغان ـ معلمان ـ جندق به عنوان محور اتصالی استان سمنان به اصفهان از دشت کویر 270 کیلومتر است که 240 کیلومتر آن در استان سمنان و 30 کیلومتر در استان اصفهان قرار دارد.

660 کیلومتر از بزرگراه 860 کیلومتری تهران- مشهد در استان سمنان قرار دارد، استان سمنان با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع وسعت رتبه ششم را در بین دیگر استان های کشور به لحاظ وسعت دارد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.