| کد خبر: 139522 |

جاده علیصدر همدان ظرفیت تردد خودروها را ندارد

جانشین پلیس راه استان همدان گفت: جاده محور همدان به سمت غارعلیصدر ظرفیت تردد حجم بالای خودرو به ویژه در زمان تعطیلات را ندارد.

تین نیوز

جانشین پلیس راه استان همدان گفت: جاده محور همدان به سمت غارعلیصدر ظرفیت تردد حجم بالای خودرو به ویژه در زمان تعطیلات را ندارد.

سرهنگ سعید اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جاده غارعلیصدر یک مسیر روستایی بوده که با گذر زمان به یک جاده فرعی تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش میزان خودروها و شمار حضور گردشگران و مسافران در این غار تفریحی و توریستی، این جاده ظرفیت تردد این میزان خودرو را ندارد.

وی بیان کرد: عوامل پلیس در روزهای تعطیل و مناسبت ها هر لحظه منتظر شنیدن خبر ناخوش یک سانحه رانندگی رخ به رخ در این جاده 2طرفه هستند.

جانشین پلیس راه استان همدان اظهار کرد: شمار سوانح خسارتی در این جاده کم بوده و بیشتر سوانح منجر به جرح و فوت افراد می شود.

سرهنگ اسماعیلی گفت: بار ترافیک در حدفاصل بلوار نجفی همدان تا میدان نیایش شهر بهار و سه راهی سوباشی تا گل تپه در زمان حضور مسافران و گردشگران به شدت افزایش می یابد.

وی یاداوری کرد: عصر یکشنبه هفته جاری یکدستگاه سواری پراید هنگام بازگشت از غار علیصدر در حدفاصل میدان گل تپه به سه راهی سوباشی واژگون شد.

جانشین پلیس راه همدان افزود: در این سانحه چهار عضو یک خانواده به شدت مجروح شدند که مادر 70 ساله به علت شدت جراحات وارده جان باخت.

سرهنگ اسماعیلی اظهارکرد: طبق بررسی های صورت گرفته علت بروز این سانحه رانندگی خواب آلودگی راننده پراید بوده است.

وی گفت: بیشتر خودروهایی که در مسیر غارعلیصدر دچار سانحه می شوند متعلق به افراد بومی است و مسافران سهم کمتری از سوانح را به خود اختصاص داده اند.

وی اضافه کرد: عامل بروز 100 درصد واژگونی ها خواب آلودگی راننده و 80 درصد مجموع سوانح رانندگی این استان بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی است.

جاده 68 کیلومتری بلوار آیت الله نجفی شهر همدان به سمت غارعلیصدر، پرترافیک ترین جاده این استان در تعطیلات پایان هفته گذشته بوده است.

به علت افزایش تردد مسافران از این مسیر برای بازدید از غار تفریحی و توریستی علیصدر، در هر 12 کیلومتر یک تیم پلیس راه برای پیشگیری از بروز سانحه رانندگی مستقر شده بود.

نوروز سال 96 بیش از 72 هزار گردشگر وارد شهرستان کبودراهنگ شدند که افزون بر 65 هزار نفر از گردشگران از غار علیصدر بازدید کردند همچنین حدود 18 هزار گردشگر در روز عید فطر امسال از غار بازدید کردند.

غارعلیصدر در ارتفاعات 'ساری قیه' در حوالی روستای علیصدر شهرستان کبودراهنگ (استان همدان) واقع شده و یکی از دیدنی های جهانگردی استان همدان محسوب می شود.

طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی رئیس پلیس راه استان همدان بهار امسال 84 نفر در سوانح برونشهری این استان جان باختند.

همدان دارای پنج هزار و 400 کیلومتر انواع راه از جمله 85 کیلومتر آزاد راه، 528.5 کیلومتر بزرگراه، 340 کیلومتر راه اصلی، 797 راه فرعی و سه هزار و 250 کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام ' اخبار ایرنا همدان ' به نشانی @irnahamadan دریافت کنید.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.