| کد خبر: 139482 |

طرح ترافیک موتورسیکلت‌ها روی میز شورای شهر

اعضای شورای شهر تهران در جلسه غیرعلنی خود ضمن ارائه تذکرات و پیشنهادات، به موضوع آغاز طرح ثبت‌نام موتورسیکلت‌ها برای دریافت مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک نیز اشاره کرده و بر اجرای بدون نقص آن تأکید کردند.

تین نیوز
اعضای شورای شهر تهران در جلسه غیرعلنی خود ضمن ارائه تذکرات و پیشنهادات، به موضوع آغاز طرح ثبت‌نام موتورسیکلت‌ها برای دریافت مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک نیز اشاره کرده و بر اجرای بدون نقص آن تأکید کردند.

روز گذشته همچنین برگزاری مجمع عمومی عادی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به‌صورت فوق‌العاده در دستور کار شورا قرار گرفت و پس از آن بازرس منتخب شورا در شرکت اتوبوسرانی برای یک‌سال دیگر ابقا شد. درخصوص الزام طرح ترافیک موتور‌سیکلت‌ها رئیس شورا در جلسه گفت: آنچه این روزها به‌عنوان ثبت‌نام طرح ترافیک مطرح می‌شود طرحی آزمایشی است که باید براساس آن اطلاعات مربوط به موتورسیکلت‌های ورودی به محدوده طرح ترافیک شهر تهران جمع‌آوری شود. به‌گفته وی براساس این طرح راکبان موتور‌سیکلت‌هایی که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند باید نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

چمران افزود: بعد از جمع‌آوری اطلاعات طرح «الزام موتورسیکلت‌ها به اخذ طرح ترافیک برای ورود به محدوده طرح» در صحن شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی تأکید کرد: بعد از تصویب شورای شهر تهران اجرایی شدن این طرح نیاز به تصویب شورای‌عالی ترافیک خواهد داشت که درصورت تصویب این شورا، طرح مذکور قابلیت اجرا خواهد داشت. چمران همچنین متذکر شد که هرگونه تصمیم‌گیری در موضوعات ترافیکی نیاز به مصوبه شورای‌عالی ترافیک دارد. به‌گفته وی این قبیل موضوعات ابتدا در شورای شهر و سپس در شورای‌عالی ترافیک باید به تصویب برسند. احمد دنیامالی نیز در این خصوص اظهار داشت: طرح ترافیک موتورسیکلت‌ها تنها با مصوبه شورای شهر امکان اجرایی شدن دارد و آنچه در شهرداری مطرح شده است تنها برای جمع‌آوری اطلاعات است.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران اما در بخشی از جلسه با اشاره به اینکه در پایتخت 4میلیون خودرو و حدود 3.5میلیون موتورسیکلت تردد می‌کند، گفت: با توجه به اینکه تعداد بسیار کمی (شاید کمتر از 200هزار خودرو) حق ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند و از آنجا که موتورسیکلت‌ها تنها وسیله کارا در مرکز شهر برای حمل بار سبک و کم‌حجم، غذا و حتی در ساعات پیک ترافیک مسافر هستند، محدود کردن ناگهانی تردد آنها شدنی به‌نظر نمی‌رسد. مجتبی شاکری خاطرنشان کرد: از طرفی همین حالا سایت ثبت‌نام موتورسیکلت‌ها بالا نمی‌آید. وی بر این اساس تقاضا کرد ضمن رفع اشکالات فنی، به ابعاد اجرایی طرح مذکور نیز بیشتر پرداخته شود و یک دوره اجرای آزمایشی را پشت‌سر بگذارد.

  • اتوبوسرانی هر 3ماه گزارش می‌دهد

در جلسه دیروز،‌ مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به‌صورت فوق‌العاده برگزار شد. همچنین گزارش ارائه شده از سوی بازرس مجمع مورد قبول اعضای شورا واقع شد. در ادامه نیز مقرر شد بازرس نسبت به رفع ایرادات اقدام و هر سه ماه یک‌بار گزارشی به شورا ارائه کند.

در این جلسه همچنین بررسی 2فوریت طرح «الحاق یک ماده به مصوبه صیانت و حفاظت از باغات و اراضی مشجر شهر تهران» مبنی بر الزام شهرداری تهران به ایجاد سرفصل مجزا در قالب جدولی تحت عنوان «وضعیت سبز» برای کلیه گواهی‌ها و پروانه‌های صادره املاک در دستور کار قرار گرفت. در جریان بررسی این دوفوریت محمدمهدی تندگویان گفت: اگر این سامانه فعال شود مالک از وضعیت فضای سبز ملک خود مطلع و آگاه خواهد شد و دیگر نیازی به بررسی وضعیت فضای سبز خود در کمیسیون ماده7 ندارد.

مهدی چمران هم عنوان کرد: البته این تبصره بیشتر برای املاک زیر 500 متر است و املاک بالای 500 متر مسیر قبلی خود را طبق روال برای تشخیص باغ یا عدم‌باغ طی خواهند کرد. احمد دنیامالی نیز گفت: من با این تبصره موافقم به شرط آنکه مردم به دردسر نیفتند. اقبال شاکری هم اظهار داشت:

مزیت این تبصره این است که تمام اطلاعات مربوط به ملک در یک برگه درج شده و قابل استعلام است ولی باید این سامانه در معاونت شهرسازی مناطق تعبیه شود و تأییدیه نهایی به‌عهده سامانه شهر‌سازی‌ باشد. پژمان پشمچی‌زاده، معاون شهرسازی شهردار تهران نیز که در جلسه حضور داشت گفت: رویه معاونت شهرسازی بر کوتاه شدن زمان صدور پروانه بوده است و باید اضافه شدن این تبصره از منظر طول زمان اخذ پروانه نیز مورد بررسی قرار گیرد. سرانجام چمران پیشنهاد داد که برای این منظور شهرداری منطقه با رجوع به مستندات و مدارک کمیسیون ماده7 و زیرمجموعه‌های آن در منطقه اقدام کند. محسن پیرهادی نیز گفت: اگر بانک اطلاعاتی تکمیل شود هم مردم سرشان کلاه نمی‌رود و هم شهرداری می‌تواند برای نیروهایش کار تعریف کند. در پایان رأی‌گیری این موضوع به جلسه بعدی شورا موکول شد.

  • مهلت دادستانی به 13ساختمان ناایمن در مناطق 11 و 12

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در جلسه دیروز عنوان کرد که به‌رغم اعلام دادستانی و ارائه مهلت به ساختمان‌های ناایمن در مناطق 11 و 12 همچنان علاءالدین به این امر مبادرت نورزیده و از آن استنکاف کرده است. اقبال شاکری با اشاره به ادامه پیگیری‌ها برای اعلام ساختمان‌های نا‌ایمن گفت:

با همکاری دادستانی 7ساختمان بزرگ در منطقه 12 و 6 ساختمان بزرگ در منطقه6 شناسایی شده‌اند که از سوی دادستانی به آنها ابلاغ شده که در مهلت مقرر باید نسبت به رفع موارد ناایمن در ساختمان اقدام کنند.

وی افزود: ازجمله این ساختمان‌های ناایمن می‌توان به مجتمع‌های تجاری اروپا، نوشین، شیرین، اخوان، حکیم هاشمی و اسلامی در منطقه12 و ساختمان‌های علاءالدین، آلومینیوم، بهارستان و خانقاه در منطقه11 اشاره کرد که برخی از آنها در محدوده قرمز قرار دارند و می‌بایست به‌سرعت نسبت به رفع موارد نا‌ایمن اقدام کنند. اینطور که شاکری گفت متأسفانه در این مورد نیز باردیگر علاءالدین از اجرای حکم استنکاف کرده؛ درحالی‌که مدیریت ساختمان آلومینیوم مناقصه برگزار کرده و پیمانکار خود را نیز انتخاب کرده است.

  • صرفه‌جویی با راه‌اندازی تجهیزات مخابراتی برج میلاد

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران روز گذشته با اشاره به راه‌اندازی تجهیزات مخابراتی برج میلاد گفت: برج میلاد از ابتدا یک برج مخابراتی بوده است ولی تجهیزات آن به بهره‌برداری نرسیده بود اما سرانجام تجهیزات مخابراتی این برج راه‌اندازی شد که این امر می‌تواند صرفه‌جویی فراوانی را به‌وجود آورد.

اینطور که چمران اعلام کرد تا چند‌ماه دیگر کاربری مخابراتی برج میلاد آغاز می‌شود که با راه‌اندازی این سیستم، دیگر نیازی به آنتن‌های مخابراتی که روی بام منازل نصب شده‌اند نخواهد بود. چمران در مراسم افتتاح این مرکز نیز گفته بود: طراحی برج میلاد مربوط به دهه 70 است و از آن به عنوان برج مخابراتی نام برده شده اما پس از بهره‌برداری بخش مخابراتی آن غیرفعال بود در حالی که ما اصرار داشتیم هرچه سریع‌تر این بخش نیز فعالیت خود را شروع کند.

جدول

 

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.