| کد خبر: 139373 |

وبلاگ فرزین پورمحبی-اون روزها که مدرسه رفتن به زمزمه محبت معلم بستگی داشت، گذشت. حالا مسئله اصلی این شده که مرام و معرفت مدیر مدرسه چقدر است.

تین نیوز

وبلاگ فرزین پورمحبی-اون روزها که مدرسه رفتن به زمزمه محبت معلم بستگی داشت، گذشت. حالا مسئله اصلی این شده که مرام و معرفت مدیر مدرسه چقدر است.

اگر فکر می کنید در صورت خالی بودن جیب هایتان، ثبت نام در مدرسه «دولتی» چاره کار است، بهتر است که اصولا فکر نکنید. چون در تقسیم بندی مدارس فقط دو نوع مدرسه وجود دارد: «غیر انتفاعی» و «انتفاعی» !

۱- مدارس غیرانتفاعی: همانطور که از اسم این مدارس پیداست آنها به دنبال سود و مسائل مادی نیستند و فقط در راه رضای خدا و اعتلای علم و دانش به ارائه خدمت می پردازند. اگر پول چرک کف دست باشد آنها آنتی باکتریال هستند. امور خیریه مدارس غیر انتفاعی در چند سطح و به شرح ذیل تعریف می شوند:

- با سرویس - با ناهار و صبحانه - با آزمایشگاه و کارگاه - با تورهای گردشی و علمی - با تجهیزات کمک آموزشی هوشمند - با مدرسین نخبه و معروف و با تفریحات سالم و تا حدودی هم ناسالم!

توضیح ضروری: در صورت ارائه همه موارد به شکل یک پکیج آموزشی، شهریه این مدارس از شهریه دوره دکترای دانشگاه آزاد و حتی غیر آزاد هم بیشتر خواهد بود، اما همچنان و در هر شرائطی، آنها غیر انتفاعی می باشند!

۲- مدرسه انتفاعی: همانطور که از اسم این مدارس پیداست آنها به دنبال معنویات نیستند. از همین رو آنها ناگزیرند برای دستیابی به اهداف مادی شان، هر بار نقشه جدیدی را طراحی نموده و بدینوسیله والدین نوگلان کشور را سر کیسه نمایند. در همین راستا مدارس انتفاعی به چند گروه و به شرح ذیل تقسیم می شوند:

- مدارس دولتی عادی: در این مدارس اخذ شهریه ممنوع است اما گرفتن کمک های اجباری مردمی مجاز است!

- مدارس دولتی هیات امنایی : اصولا در این مدارس هیات امنایی وجود ندارد اگر هم وجود داشته باشد معلوم نیست به چه درد درس و مشق دانش آموزان می خورد اما به احترام اسم دهن پر کن آن هم که شده باید مبلغی را بعنوان سرانه به این مدارس پرداخت کرد!

- مدارس دولتی شاهد: این مدارس قوانین خاص خودشان را دارند و همانطور که از اسم آنها پیداست دانش آموزان و والدین شان بیشتر باید شاهد و مجری این قوانین باشند!

- مدارس نمونه دولتی : این مدارس از طریق کنکور سراسری اقدام به انتخاب دانش آموز می کنند و به همین دلیل منطقی، مجاز به دریافت شهریه می باشند!

- مدارس دولتی تیزهوشان و استعدادهای درخشان: این مدارس مانند مدارس نمونه دولتی هستند اما بخاطر اسم با کلاسی که دارند شهریه شان بیشتر است!

البته همانطور که در همان اول گفته شد، میزان این شهریه ها بستگی به مرام مدیر محترم مدرسه دارد که ما در اینجا آرزو می کنیم همگی شان از نوادگان «پوریای ولی» باشند. ولی .... بگذریم؛ خدا قوت!

 

فرزین پورمحبی

وبلاگ‌نویس
منبع: خبرآنلاین
خواندنی ها

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین