| کد خبر: 139165 |

هدف کارگروه ملی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر

دست یافتن به اجماع کلی و هماهنگی در بین تمامی سازمان‌ها و نهادهای متولی

بیست و یکمین کارگروه ملی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت کشور با حضور استاندار گیلان، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی، شورای محترم تامین استان و مسئولین و مقامات استانی و کشوری در محل استانداری گیلان برگزار شد.

تین نیوز

بیست و یکمین کارگروه ملی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت کشور با حضور استاندار گیلان، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی، شورای محترم تامین استان و مسئولین و مقامات استانی و کشوری در محل استانداری گیلان برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، مهندس حسین چراغی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در پایان جلسه این کارگروه با اشاره هدف از تشکیل این کارگروه اظهار کرد: دست یافتن به اجماع کلی و هماهنگی در بین تمامی سازمان‌ها و نهادهای متولی هدف این کار گروه است.
وی افزود: تبیین نقش هر سازمان و ابلاغ به آنان از دیگر اهداف این کارگروه بوده است تا شاهد این باشیم که هر کدام از سازمان ها نقش خویش را به نحو احسنت انجام دهند.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به بند 22 از ماده 3 آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی مکلف است با استفاده از پاسگان (گارد) بنادر به عنوان ضابط قوه قضائیه در محدوده بنادر و سواحل کشور به منظور اجرای ماده واحده قانون الحاق تبصره به بند 22 ماده (۳) آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی مصوب سال 87 بر اساس آیین نامه ای که به تصویب وزیر راه و شهرسازی میرسد، نسبت به تأمین امنیت و ایمنی بنادر کشور ، اعم از مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و سر زمین اصلی اقدام کند.
مهندس چراغی با اشاره به دستورالعمل بازرسی و نظارت بر سواحل، سازه ها و تاسیسات دریایی تصریح کرد: مسئولیت نظارت بر ساخت و ساز و بهره برداری از سازه ها و تاسیسات دریایی و مسئولیت تهیه گزارش بازدیدها و تکمیل چک لیست های کنترلی بر عهده بنادر می باشد.
وی ادامه داد: مسئولیت دریافت و بررسی نتایج اقدامات و فعالیتهای انجام شده و تحلیل گزارشها، مسئولیت نظارت عالیه بر فعالیت ادارات کل بنادر تابعه در زمینه نظارت بر سواحل، مسئولیت سیاستگذاری در جهت وحدت رویه و نیز فراه نمودن بستر لازم در جهت انجام بهینه وظایف سازمان توسط بنادر تابعه و مسئولیت ایجاد هماهنگی بین سایر ادارات کل و مدیریت های سازمان بر عهده اداره کل می باشد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به فعالیت های این اداره کل یادآور شد: هماهنگی با مراجع قضایی جهت اطلاع رسانی به قضات در سطح استان، اجرای طرح جمع آوری و عدم ذخیره سازی کلیه مواد سوختی و قابل اشتعال در اسکله های تفریحی، رفع مشکل برخی شرکت ها در خصوص طرح پرورش ماهی در قفس و پایش زمینی ، آبی و هوایی مستمر از 25 هزار هکتار تالاب انزلی و حدود 300 کیلومتر خط ساحلی استان (از آستارا تا چابکسر) از دیگر فعالیت های اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.