| کد خبر: 139020 |

انجام اولین سفر قطار باکو-تفلیس-قارص

اولین سفر قطار باکو- تفلیس- قارص با حضور احمد آرسلان، وزیر حمل و نقل، دریانوردی و ارتباطات ترکیه و مقامات آذربایجان٬ گرجستان و قزاقستان انجام گرفت.

تین نیوز

اولین سفر قطار باکو- تفلیس- قارص با حضور احمد آرسلان، وزیر حمل و نقل، دریانوردی و ارتباطات ترکیه و مقامات آذربایجان٬ گرجستان و قزاقستان انجام گرفت.

نخستین سفر قطار در مسیر راه آهن باکو- تفلیس- قارص با حضور احمد آرسلان، وزیر حمل و نقل، دریانوردی و ارتباطات ترکیه و مقامات آذربایجان٬ گرجستان و قزاقستان از قارص ترکیه به مقصد گرجستان انجام گرفت.

وزیر حمل و نقل، دریانوردی و ارتباطات ترکیه در این سفر که به همراهی جاوید قربانوف، رئیس اداره راه آهن جمهوری آذربایجان٬ ماموکا باختادزه، رئیس راه آهن گرجستان و کانات آلپیسپای اف رئیس راه آهن قزاقستان انجام گرفت، به خبرنگاران گفت: طی این سفر فرصت بازدید از ساخت و ساز در مسیر راه آهن وتبادل نظر با مقامات سه کشور را پیدا کردم.

آرسلان با بیان این که پروژه راه آهن باکو- تفلیس- قارص برای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اهمیت خاصی دارد، گفت: این پروژه با همکاری سه کشور برای خدمت رسانی به تمامی جهان تقدیم خواهد شد. می توانیم با خرسندی بگوییم که برای اولین بار همسفر هستیم. امروز برگی از تاریخ نوشته می شود.

وی ادامه داد: در اسرع وقت تلاش ها برای تکمیل پروژه در ترکیه و گرجستان به پایان خواهد رسید. ان شاء الله با همکاری سه کشور پروژه به اتمام خواهد رسید. این خط راه آهن به خصوص در زمینه خدمات مربوط به حمل بار و کالا خدمات ارائه خواهد داد. این پروژه برای قزاقستان٬ چین و تمام کشور های اروپای مهم است. زیرا نسبت به دیگر مسیرها زمان را کوتاه و هزینه ها را کم می کند.

احمد آرسلان، وزیر حمل و نقل، دریانوردی و ارتباطات ترکیه، در پایان با اشاره به اینکه این پروژه در مدت زمان کوتاهی به پایان خواهد رسید، اضافه کرد: در صدد راه اندازی پروژه بسیار مهم راه آهن مارماری هستیم.

 

منبع: خبرگزاری آناتولی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.