| کد خبر: 138973 |

اعضای کمیسیون انرژی از مرکز کنترل راه آهن بازدید کردند؛

نقش موثر راه آهن در ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی

ظهر امروز اعضای کمیسیون انرژی مجلس در جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و اعضای این شرکت، دیدار و گفتگو کردند.

تین نیوز

ظهر امروز اعضای کمیسیون انرژی مجلس در جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و اعضای این شرکت، دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سعید محمد زاده معاون وزیر راه و شهرسازی در این جلسه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه حمل و نقل ریلی و انتقال بار از جاده به ریل به تشریح اقدامات دولت در جهت توسعه حوزه ریلی پرداخت و گفت: با توجه به سیاست های ابلاغی برنامه ششم توسعه و تاکید مقام معظم رهبری بر این صنعت ، در دو بند ۲۴ و ۲۵ سیاست کلی برنامه ششم توسعه ؛توسعه حوزه ریل در اولویت های اصلی دولت قرار داشته و در این راستا اقدامات قابل توجهی در دو حوزه بار و مسافر در دست اجرا است.

مدیر عامل راه آهن عنوان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده و همچنین حمایت مجلس در صدد هستیم ضمن افزایش سهم بار در حوزه ریلی؛ با تکمیل کریدورهای شمال – جنوب و شرق - غرب سهم ترانزیت باری را ارتقا دهیم.

همچنین دراین جلسه فریدون حسنوند رییس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کاهش مصرف سوخت یکی از عوامل موثر در تقویت صنعت ریلی است که در بعد حمل بار و مسافر می تواند کمک شایانی به کشور کند گفت: تحقق برخی مصوبات مجلس در قالب برنامه های توسعه، بودجه سنواتی و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در سیاست های کلی ابلاغی و سند چشم انداز ۲۰ ساله از تاکیدات اعضای کمیسیون است.

وی افزود: شورای هماهنگی ریلی یکی از موضوعات دیگر طرح شده در این نشست بود، چراکه بخشی از مسائل ریلی خارج از محدوده وزارت راه و شهرسازی و برخی در محدوده این وزارتخانه است که هماهنگی در این بخش می تواند در کاهش برخی معضلات موثر باشد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: راه آهن می تواند در کاهش مصرف سوخت، کاهش تلفات جاده ای، کاهش خسارت های زیست محیطی و ایجاد آرامش و امنیت در مسافرت و ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی و اتکا به توان داخلی موثر باشد و همچنین در ایجاد بندرهای خشک و باراندازها برای حمل بیش از ۱۰۰ میلیون تن بار و چشم انداز ۲۰۰ میلیون تنی در سال تاثیرگذار باشد که باید تقویت شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.