| کد خبر: 138946 |

◄ انتشار کتاب روانشناسی هوانوردی و عوامل انسانی

کتاب روانشناسی هوانوردی و عوامل انسانی در حوزه صنعت هوانوردی منتشر شد.

تین نیوز

کتاب روانشناسی هوانوردی و عوامل انسانی در حوزه صنعت هوانوردی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، نویسنده این کتاب زهرا زیارتی کرد روانشناس بالینی، در مقدمه این کتاب می‌گوید: روانشناسان تلاش می‌کنند مولفه‌های مختلفی که بر روی شرایط جسمی، روانی، شغلی، اجتماعی و خانوادگی هوانوردان و خلبان و خدمه پروازی تاثیرگذار است را شناسایی کند.

طبق گفته‌ی وی؛ لازمه این اقدام تبیین روانشناسی هوانوردی به صورت شفاف است چرا که هوانوردان، خلبان و خدمه پرواز در زمینه شرایط جسمی و روانی و همچنین در مورد خانواده‌های این افراد مشکلاتی وجود دارد در نتیجه وجود همه این عوامل باعث ایجاد تنیدگی شغلی در این افراد می‌شود.

در این کتاب توجه بیشتر مسئولان نسبت به آثار و پیامدهای عوامل نامطلوب و تنیدگی‌های شغلی در این افراد گوشزد می‌کند.

قابل توجه است، تمرکز رشته روانشناسی هوایی بر شناخت چالش‌های رفتاری، بهداشت  و روانی تمامی کسانی است که در صنعت هوایی کار می کنند.

بر اساس نتایج حاصله در این کتاب، استفاده از ابزارهای روانشناختی و ایجاد برنامه‌های مشاوره‌ای برای کاهش میزان اختلالات روانشناختی و جسمی هوانوردان، خلبان و خدمه پرواز  و خانواده این افراد و آموزش شیوه‌های مواجه با استرس در مقابل این عوامل برای خلبانان هوانوردان و خدمه پرواز پیشنهاد می‌شود.

شما در این کتاب می‌توانید مباحث مهمی نظیر نقش عوامل انسانی در بروز حوادث انسانی و جلوگیری از سوانح هوایی، لزوم کارگروه علوم رفتاری در هوانوردی، هدف روانشناسی هوانوردی، مفهوم زیست‌افزار در بخش سیستم هوایی، گزینش خلبان بر اساس قانون هوانوردی اروپا و ... را مطالعه کنید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.