| کد خبر: 138821 |

بازخوانی آخرین وعده‌های قالیباف

◄ افتتاح خط 6 مترو تا مرداد ماه

بازخوانی وعده‌های سه ماه گذشته شهردار تهران نشان می‌دهد محمدباقر قالیباف از اول اردیبهشت امسال تا 28 تیرماه پنج وعده داده است که مهمترین آن «افتتاح خط 6 مترو تا مرداد ماه» بوده است.

تین نیوز

بازخوانی وعده‌های سه ماه گذشته شهردار تهران نشان می‌دهد محمدباقر قالیباف از اول اردیبهشت امسال تا 28 تیرماه، پنج وعده داده است که مهمترین آن «افتتاح خط 6 مترو تا مرداد ماه»  بوده است. فهرست وعده‌های قالیباف به شرح زیر است: 

1- افتتاح خط 6 مترو در مردادماه

شهردار تهران با اشاره به آنکه وقتی شهر را تحویل گرفتیم تنها 70 کیلومتر مترو داشت، گفت: با احتساب خط 6 مترو که بخشی از آن در مرداد افتتاح می‌شود، نزدیک به 300 کیلومتر مترو در پایتخت داریم.

بر اساس خبری که 19 تیر به نقل از مهر در تین‌نیوز منتشر شد، محمد باقر قالیباف با بیان این مطلب در سومین جشنواره، همایش و نمایشگاه عمران شهری و بیست و چهارمین نشست معاونان فنی کلانشهرها، تأکید کرد:  مجموع مترو شهرهای مختلف را نگاه کنید و با فعالیت 12 سال گذشته شهر تهران مقایسه کنید.

وی افزود: در حوزه مترو زمانی که شهر را تحویل گرفتیم تنها 70 کیلومتر مترو بعد از 22 سال فعالیت در حوزه مترو احداث کرده بودند.

شهردار تهران با اشاره به افتتاح بخشی از خط 6 مترو در مرداد ماه گفت: با احتساب این خط، نزدیک به 300 کیلومتر مترو در پایتخت داریم.  

قالیباف با اشاره به در مراحل نهایی بودن خط 8 مترو تهران و انجام تست گرم آن گفت: به عبارتی دیگر پرونده مترو در شهر تهران بسته می‌شود.

2- بهره‌برداری از ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی تا پایان این دوره مدیریت شهری

شهردار تهران گفت: پروژه تقاطع اتوبان امام علی (ع) با اتوبان‌های ارتش و شهیدصیاد شیرازی یکی از گلوگاه‌هایی بود که مشکلاتی را برای شهروندان به دنبال داشت؛ چرا که این پروژه هم در حال بهره‌برداری بود و هم ضروری بود اقدامات عمرانی آن تکمیل شود.

به گزارش شهرنوشت محمدباقر قالیباف، صبح روز 27 خرداد در حاشیه افتتاح ایستگاه شهید محلاتی از خط سه مترو تهران و بهره‌برداری همزمان 4 فاز تقاطع‌های غیر همسطح اتوبان ارتش طی سخنانی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: بخشی از این پروژه مربوط به ساخت تقاطع‌ها و استفاده مردم بود و بخش دیگر نیز به تاسیسات و رفع معارض‌ها بر می‌گشت. 

شهردار تهران ابراز داشت: به دلیل اینکه این نقطه همزمان در حال ساخت و بهره‌برداری بود، ترافیک سنگین اینجا را در صبح‌ها و بعد از ظهرها داشتیم اما مرحله به مرحله این پروژه در حال بهره‌برداری است.

قالیباف ابراز داشت: در مسیر جنوب به غرب این تقاطع عمدتا معارضان ملکی دچار اشکال بودند که اخیرا مشکل تملک آن‌ها حل شده و این مسیر نیز تا یک ماه آینده افتتاح می‌شود. چرا که در ضلع شمال غرب این بخش نیاز به عقب‌نشینی و رفع معارضان بود که هم اکنون توافق‌های لازم صورت گرفته و کار در حال انجام است.

وی ابراز داشت: امروز نیز دسترسی شرق به شرق و دسترسی غرب به غرب با دو دور برگردان غیر همسطح افتتاح می‌شود و در کنار آن حرکت جنوب به شرق باز شده است. در واقع با افتتاح این پروژه دسترسی‌های اصلی این تقاطع حل و فصل خواهد شد و امیدواریم تا پایان این دوره مدیریت شهری نیز پروژه ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی از بعد از اتوبان صدر تا این نقطه به پایان برسد.

 

3-  افتتاح خط هشت و خط شش مترو به زودی

شهردار تهران با اشاره به افتتاح‌های پیش روی شهرداری تهران، تاکید کرد: در روزهای آینده پروژه‌های مهمی همچون خط هشت و خط شش مترو افتتاح خواهد شد.

به گزارش شهرنوشت، محمدباقر قالیباف 20 خرداد در حاشیه افتتاح خط هفت مترو تهران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در کنار این پروژه، پروژه‌هایی همچون ادامه اتوبان شهید حکیم و تونل شهدای غزه را داریم که بتوانیم رینگ کمربندی شهر را کامل کنیم.

قالیباف از تکمیل پروژه دولت آباد خبر داد و گفت: با این پروژه بار ترافیکی از اتوبان آزادگان به صورت مستقیم به جاده امام رضا(ع) منتقل می‌شود و ترافیک میدان بسیج کاهش پیدا می‌کند.

شهردار تهران تاکید کرد: تا پایان این دوره مدیریتی حدود 15 پروژه را تکمیل خواهیم کرد و در کنار آنها، پروژه‌های مناطق نیز به صورت هفتگی انجام می‌شود.

وی درباره دلایل تاخیر در افتتاح خط هشت مترو تهران، گفت: قرار بود بتوانیم خط هشت مترو تهران را در فرودگاه امام خمینی (ره) تا آخر فروردین افتتاح کنیم اما در تست‌هایی که انجام دادیم نیاز به زمان بود، همچنین تنها یک مورد تملک برای یکی از رستوران‌های مسیر را داشتیم که رضایت آنها هم برای ما شرط بود؛ به همین جهت مقداری کار ما را عقب انداخت اما هم اکنون این خط آماده است امیدواریم بلافاصله بعد از عید فطر بتوانیم آن را افتتاح کنیم.

4- افتتاح خط 6 مترو  تا مرداد ماه 

شهردار تهران گفت: خط 6 مترو رکورد کار و مدیریت را در مترو شکست که تا مرداد ماه آن را افتتاح می‌کنیم.

به گزارش شهرنوشت، محمدباقر قالیباف، 20 خرداد طی سخنانی در مراسم افتتاح خط هفت مترو تهران تصریح کرد: ما پیش از این بخش کوچکی از خط شش در حدود پنج کیلومتر را با دستگاه تمام حفار اتوماتیک اجرا کرده بودیم اما کار باقی مانده بود؛ با این وجود در کمتر از 18 ماه گذشته این خط به صورت کامل حفاری، لاینینگ و ریل گذاری شد. همچنین امروز همه ایستگاه‌ها در خط شش مترو به عنوان طولانی ترین خط در حال انجام است و بالای 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 

وی تاکید کرد: با اضافه شدن 6 کیلومتر به بخش جنوبی خط شش مترو تهران هم اکنون طول این خط به 39 کیلومتر رسیده و طولانی‌ترین خط مترو پایتخت است که از از حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در شهر ری تا امامزاده داوود امتداد دارد و  از مرکز شهر عبور می‌کند؛ این خط در 18 ماه ساخته شده و مایه افتخار کشور است که به دست همین مهندسان و جامعه صورت گرفته است.

5- اتصال بلوار کشاورز از طریق زیرگذر به میدان ولیعصر در آینده‌ای نزدیک

شهردار تهران گفت: منطقه 6 جزو مناطق فرهنگی تهران است و در مرکز شهر قرار دارد از این رو تلاش کردیم که با افتتاح 6 سرای محله مشکل این منطقه از شهر را از حیث میزان سراهای محله مورد نیاز رفع کنیم.

 به گزارش شهرنوشت، محمدباقر قالیباف 17 خرداد در حاشیه آیین افتتاح 55 پروژه جدید در منطقه 6 با حضور در جمع خبرنگاران ضمن اعلام جزئیات طرح‌ها اظهارکرد: برای اجرای 55 پروژه مذکورحدود 200 میلیاردتومان هزینه کرده ‌ایم که بخشی از آنها هزینه‌های تملکی بود. 

شهردار تهران با اشاره به پروژه بازسازی بلوار کشاورز گفت: این بلوار نیاز به بازسازی داشت که از یک سال قبل اقدامات مربوط به آن انجام شد که به حمدالله امروز نیز شاهد افتتاح این پروژه نیز بودیم. درآینده‌ای نزدیک هم مجموعه بلوار کشاورز از طریق زیرگذر به میدان ولیعصر(عج ) راه پیدا می‌کند. 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.