| کد خبر: 138789 |

200 آمبولانس موتوری آغاز بکار می کند

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: 200 موتورلانس یا آمبولانس موتوری برای ورود به ناوگان اورژانس تهران خریداری و وارد کشور شده است و هفته آینده طی مراسمی این آمبولانس ها وارد ناوگان اورژانس تهران می‌شوند.

تین نیوز

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: 200 موتورلانس یا آمبولانس موتوری برای ورود به ناوگان اورژانس تهران خریداری و وارد کشور شده است و هفته آینده طی مراسمی این آمبولانس ها وارد ناوگان اورژانس تهران می‌شوند.

پیرحسین کولیوند افزود: 200 آمبولانس موتوری برای فعالیت در ناوگان اورژانس تهران از حدود سه ماه پیش وارد کشور شدند اما به علت مشکلات گمرگی ترخیص آنها به طول انجامید اما اکنون همه این موتولانس‌ها ترخیص شده و برای ورود به ناوگان اورژانس تهران آماده هستند.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: دوشنبه هفته آینده -دوم مرداد- طی مراسمی، ورود 200 آمبولانس موتوری به ناوگان اورژانس تهران اعلام می شود و قطعا با ورود این آمبولانس های جدید باتوجه به ترافیک تهران، سرعت رسیدن تکنسین های اورژانس بر بالین بیماران و مصدومان افزایش می‌یابد.

وی گفت: آمبولانس‌های موتوری خریداری شده، به تجهیزات روز دنیا برای ارائه خدمات اولیه به بیماران مجهز هستند و تکنسین‌های آموزش دیده اورژانس با استفاده از این امکان جدید می‌توانند به سرعت برای نجات بیماران وارد عمل شوند تا زمانی که خودروی آمیولانس برسد و در صورت نیاز امکان انتقال بیمار فراهم شود.

وی اضافه کرد: ترافیک در شهر تهران یکی از عوامل مهم دیررسیدن آمبولانس بر سر بالین بیماران و مصدومان حوادث است، متوسط رسیدن اورژانس بر بالین بیماران در شهرها زیر هشت دقیقه است اما در تهران این میزان بسیار بالاتر است و گاهی از 30 دقیقه نیز تجاوز می‌کند، راه حل این مسئله نیز استفاده از آمبولانس‌های موتوری است که بتوانند از ترافیک عبور کنند و در کمترین زمان ممکن بر بالین بیماران برسند.

رئیس سازمان اورژانس کشور پیش از این به خبرنگار سلامت ایرنا گفته بود: آمبولانس‌های جدید موتوری برای دسترسی سریع مردم در 200 نقظه تهران مستقر می‌شوند اما مشکل محل استقرار این آمبولانس‌ها و تکنسین های اورژانس است که در این زمینه از شورای شهر و شهرداری تهران می‌خواهیم مکان‌های مناسبی را برای استقرار این پایگاه های جدید اورژانس که زمینه خدمات رسانی سریعتر و نجات جان انسان ها را فراهم می کنند، ایجاد کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.