| کد خبر: 138782 |

طرح توسعه حریم امنیتی فرودگاه کابل بررسی شد

جلسه طرح توسعه حریم امنیتی میدان هوایی بین المللی حامد کرزی به ریاست محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری برگزار شد.

تین نیوز

جلسه طرح توسعه حریم امنیتی میدان هوایی بین المللی حامد کرزی به ریاست محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر مطبوعاتی معاونیت دوم ریاست جمهوری با نشرخبرنامه ای گفته است که طرح توسعه حریم امنیتی میدان هوایی بین المللی حامد کرزی برای نخستین بار در تاریخ ۱۰/۴/۱۳۹۵ بر اساس مصوبه شماره ( ۶۷ ) شورای امنیت ملی مطرح گردید.

این طرح از تاریخ ۲۰/۱۰/۱۳۹۵ تا کنون، طی جلسات متعدد به ریاست معاونیت دوم ریاست جمهوری با حضور ارگان‌های ذیربط، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

در جلسه بعد از ظهر امروز(۲۶ سرطان) که در دفتر معاونت دوم ریاست جمهوری برگزار شد، شهرداری کابل با گارنیزیون کابل به طور مشترک، جزئیات و نتیجه سروی کامل میدان هوایی بین المللی حامد کرزی را، ارائه کردند.

اداره هوانوردی ملکی، پلان اصلی این میدان هوایی را نیز در همین جلسه گزارش داد. همچنین اداره هوانوردی ملکی و دیگر ارگان های امنیتی، خطرات و تهدیدات ناشی از شهرک‌ها و بعضی محلات رهایشی را نیز مطرح کردند.

معاون دوم ریاست جمهوری، طرح توسعه حریم امنیتی میدان هوایی بین المللی حامد کرزی را یک نیاز اساسی عنوان کرد که باید به زودترین فرصت برای تطبیق آن اقدام عملی صورت گیرد. وی تأکید کرد که انجام طرح‌های بزرگ و بنیادین، نیازمند تلاش‌های همه جانبه می باشد و حکومت افغانستان خود را در تطبیق به موقع این طرح ها، مکلف می داند.

پس از بحث و بررسی این طرح، سرانجام فیصله گردید که نتیجه نظریات و پیشنهادات ارگان های ذیربط، طی یک گزارش جامع به ضمیمه کلیه اسناد و طرح های مطرح شده، به شورای امنیت ملی کشور ارائه شود تا به زود ترین فرصت، در این زمینه تصمیم نهایی اتخاذ گردد.

 

 

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.