| کد خبر: 138713 |

دو ادغام و یک انحلال

حمل و نقل کانتینری فشرده تر می شود.

تین نیوز

حمل و نقل کانتینری فشرده تر می شود.

 
به گزارش گروه بین الملل مانا، انتظار می رود روزهای تابستان برای آرامش برنامه ریزی شده باشند اما حمل و نقل جهانی کانتینری در حال تجربه بزرگترین تحولات است.
 
بر اساس این گزارش، برخی از این تحولات را جلوتر از اتفاق افتادنشان پیش بینی کردیم. ادغام کاسکو و OOIL که از چندی پیش شایعه شده بود سرانجام به حقیقت پیوست و در زمان وقوع چندان تعجبی را برنیانگیخت.
 
شرکت کشتیرانی کاسکو دلیل منطقی را برای جذب شرکت OOIL داشت. این شرکت در حقیقت با این اقدام رقیب خود را از صحنه بیرون کرد و در عین حال سومین کشتیرانی بزرگ دنیا شد. این اقدام  برای خانواده تانگ نیز که دارنده شرکت کشتیرانی OOIL بود با به دست آوردن 6.3 میلیارد دلار، منطقی بود.
 
همانطور که پیش از این در خبرها دیدیم، مدیر عامل شرکت کشتیرانی NYK نیز برای اخذ مدیریت شرکت جدید Ocean Network Express که ادغامی از سه شرکت بزرگ ژاپنی است اقدام کرد. در این میان این شرکت با نام
مخفف ONE از برقراری سرویس های جدید پس از گذراندن مراحل قانونی خود در سال آینده خبر داد. 
 
به هر حال با ادغام کشتیرانی های ژاپنی و جذب OOCL از سوی شرکت کاسکو، صنعت حمل  و نقل کانتینری کوچکتر از همیشه شده است. هم اکنون هفت کشتیرانی بر حمل و نقل کانتینری دنیا  با جمعا 1.3 میلیون TEU ظرفیت ، تسلط دارند و هشتمین کشتیرانی نیز کمتر از نصف این ظرفیت را دارا است.
 
آیا فشرده شدن صنعت حمل و نقل کانتینری مهم است؟ برای  حمل کنندگان بار، این امر به معنی رقابت کمتر و حق انتخاب کمتر است.
 
به هرحال ریسک هایی در این خصوص وجود دارد واین زمانی است که شرکت کشتیرانی مرسک با حمله سایبری مواجه می شود که این شرکت را به مدت یک ماه درگیر خود می کند به طوریکه بر طبق گفته های این شرکت، با این حمله سایبری، این شرکت مجبور به مدیریت 16 درصد کل تجارت دنیا به صورت دستی شد.
 
تصور اینکه این موضوع برای یک یا دو شرکت دیگر به طور همزمان اتفاق بیفتد به نظر دور از انتظار است همانطور که این اتفاق برای مرسک نیز دور از واقعیت بود.
 
نکته مهم این است که فشرده شدن شرکت ها، ریسک بیشتری در پی دارد و خطرات احتمالی را مهلک تر می کند. 

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.