| کد خبر: 138669 |

عفیفی پور اعلام کرد:

ترانزیت غیرنفتی در بندر شهید رجایی 29 درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از افزایش 29 درصدی ترانزیت غیر نفتی و رشد 135 درصدی در بزرگترین بندر تجاری کشور طی فصل بهار سال جاری خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از افزایش 29 درصدی ترانزیت غیر نفتی  و رشد 135 درصدی در بزرگترین بندر تجاری کشور طی فصل بهار سال جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" با اشاره به تازه ترین آمارها از وضعیت عملیاتی بندر شهید رجایی، اظهار داشت: در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد سال 96، شاهد تخلیه و بارگیری 20 میلیون و 663 هزار و 930 تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر بودیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 4 درصد افزایش داشته است .

وی حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی را بالغ بر 13 میلیون و 929 هزار و 131 تن با ثبت رشد 10 درصدی اعلام کرد و افزود: همچنین طی این مدت، 6 میلیون و 734 هزار و 799 تن فرآورده های نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

عفیفی پور در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را 8 میلیون و 544 هزار و 653 تن اعلام کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ترانزیت بالغ بر یک میلیون و 457 هزارو 484 تن کالای غیرنفتی طی سه ماه سال جاری و رشد 29 درصدی این بخش از فعالیت های بندری سخن به میان آورد و گفت: طی این مدت، کابوتاژ 38 هزار و 162 تن و همچنین واردات 2 میلیون و 536 هزار و 139 تن از اینگونه کالاها در بندر شهید رجایی به ثبت رسید.

عفیفی پور اضافه کرد: در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، 858 هزار و 262 تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر کشور ترانشیپ شد که نسبت به سال گذشته افزایش 135 درصدی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح آمار عملیات نفتی در این بندر پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، یک میلیون و 867 هزار و 130 تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر، 4 میلیون و 151 هزار تن از اینگونه کالاها، کابوتاژ و بالغ بر 705 هزار و 106 تن نیز از طریق این بندر وارد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.