| کد خبر: 138365 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان؛

◄ کمتر از یک ماه دیگر قرارداد سرمایه‌گذاری مارینا منعقد می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه انعقاد قرارداد ساخت مارینا در مرحله نهایی است گفت: این قرارداد تا کمتر از یک ماه دیگر امضا خواهد شد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه انعقاد قرارداد ساخت مارینا در مرحله نهایی است گفت: این قرارداد تا کمتر از یک ماه دیگر امضا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حسین چراغی‌ در گفتگو با این شبکه خبری، با اشاره به اینکه چندین طرح سرمایه‌گذاری را در بنادر گیلان دنبال می‌کنیم گفت: امسال هم مانند سال گذشته دنبال افزایش سرمایه‌گذاری‌های‌مان هستیم که بتوانیم مشارکت بخش خصوصی را در دو بخش تجاری و گردشگری توسعه بدهیم.

او افزود:  در بخش تجاری رویکردمان این است که به سمت نگهداری و ایجاد مخازن سیلوی روغن و انبارداری برویم و در بخش تجاری یک بحث تازه را هم دنبال می‌کنیم که آن هم ایجاد مراکز تولید است.

چراغی در این‌باره توضیح داد: چون که ما به این نتیجه رسیدیم که در خزر باید به دنبال تولید بار و ایجاد ترافیک باشیم به همین دلیل دنبال این هستیم متناسب با ظرفیت‌هایی که وجود دارد مراکز تولیدی مانند کارخانه‌های تولید روغن، آرد و بحث صنایع چوب را با توجه به اینکه مناطق آزاد محسوب و از این مزایا بهره‌مند می‌شود، این کارخانه‌ها را ایجاد کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان پروژه مارینا را یک تحول دانست و تاکید کرد: در بخش گردشگری هم تلاش داریم تا ظرفیت‌های موجود را بالفعل کنیم و این قسمت هم به وسیله بخش خصوصی انجام می‌شود که از طریق ایجاد مارینا برای اولین بار در شمال کشور هست و می‌تواند حرکتی تازه‌ای باشد که ظرفیت‌های گردشگری خزر را بالفعل کند.

چراغی‌درباره پروژه مارینا نیز گفت: شناسایی سرمایه‌گذار انجام شده و مدل مالی قضیه را نهایی کردیم که در آینده بسیار نزدیک و تا کمتر از یک ماه دیگر منجر به انعقاد قرارداد خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره نگرانی‌هایی که درباره احداث خط‌ آهن چین به سمت اروپا و تاثیر آن بر بخش دریایی بنادر شمالی تصریح کرد: در زمینه راه‌آهن چین و این مسیر جدید، خط آهنی است که چین را به اروپا متصل می‌کند و قطعا بخشی از حمل‌ونقل دریایی و سهمی از دریا را می‌تواند به خودش اختصاص دهد. اما من اعتقاد دارم که در کنار تهدیدها فرصت‌هایی هم هست.

او افزود: این خطی که دارد تعریف می‌شود قرار است به بندر اکتائو قزاقستان برسد و از اکتائو هم به بندر باکو برود و بعد هم از گرجستان به اروپا برود. ما می‌توانیم از این فرصت به عنوان یک مسیر جدید استفاده کنیم و بخشی از کالاهایی که از مبدا چین وارد کشور ما می‌شود از بنادر جنوبی می‌آید را از این مسیر تازه یعنی از بندر اکتائو به بندر انزلی یا بنادر شمالی منتقل کنیم و بعد وارد کشور کنیم. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.