| کد خبر: 137902 |

در حاشیه افتتاح خط آهن همدان - تهران مطرح شد:

مردم از همین امروز می‌توانند برای سفر همدان- مشهد بلیت تهیه کنند

استاندار همدان در حاشیه افتتاح خط آهن همدان - تهران گفت: راه‌آهن همدان - تهران به طول ۲۶۷ کیلومتر است که در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط‌کریم، ساوه، فامنین و همدان عبور می‌کند، این در حالیست که به گفته معاون مسافری راه‌آهن کشور، مردم از همین امروز می‌توانند برای سفر همدان- مشهد بلیت تهیه کنند

تین نیوز

استاندار همدان در حاشیه افتتاح خط آهن همدان - تهران گفت: راه‌آهن همدان - تهران به طول ۲۶۷ کیلومتر است که در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط‌کریم، ساوه، فامنین و همدان عبور می‌کند، این در حالیست که به گفته معاون مسافری راه‌آهن کشور، مردم از همین امروز می‌توانند برای سفر همدان- مشهد بلیت تهیه کنند

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمدناصر نیکبخت استاندار همدان در حاشیه افتتاح این خط آهن گفت: راه‌آهن همدان - تهران به طول ۲۶۷ کیلومتر است که در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط‌کریم، ساوه، فامنین و همدان عبور می‌کند.

محمدناصر نیکبخت افزود: خط ریلی همدان تهران دارای ۳۵ پل به طول یک هزار و ۶۴۰ متر است و این مسیر ریلی به صورت یک‌خطه با سرعت ۱۶۰ کیلومتر (km/h) برای مسافربری و ۱۲۰ کیلومتر (km/h) برای قطار باری طراحی شده است.

وی اظهار کرد: در این طرح متراژ ساختمان اصلی ۲ ایستگاه ساوه و همدان به مساحت ۳۷ هزار مترمربع بوده و متراژ محوطه این ایستگاه‌ها، یک‌میلیون و ۳۲۴ هزار مترمربع است.

نیکبخت گفت: عملیات زیرسازی این محور در قالب پنج قطعه اجرایی از ایستگاه رود شور (حوالی شهر پرند) آغاز و به ایستگاه همدان (ایستگاه ۱۲) ختم می‌شود.

استاندار همدان عنوان کرد: این طرح علاوه بر آنکه از نظر حمل‌ونقل داخلی بار و مسافر استان‌های همدان و در آینده کردستان را به شبکه راه‌آهن سراسری متصل می‌کند، باعث فراهم آمدن بستری مناسب به منظور احداث طرح‌ها و صنایع جدید، بهبود و گسترش شبکه ترابری منطقه و همچنین افزایش ایمنی مسیر و کاهش مصرف سوخت می‌شود.

وی گسترش شبکه ریلی کشور، کمک به توسعه و پیشرفت مناطق غرب کشور، تکمیل کریدور ریلی شرق به غرب کشور و گسترش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه غربی ایران را از دیگر مزایای این طرح مهم در منطقه غرب کشور برشمرد.

استاندار همدان در پایان این مراسم از زحمات و پیگیری‌های فرهاد فرزانه مدیرکل راه و شهرسازی استان تقدیر و تشکر کرد.

این آیین با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان، استاندار و جمعی از مسئولان اجرایی استان همدان برگزار شد.

همچنین میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن کشور در مراسم حرکت نخستین قطار مسافری همدان- مشهد و بدرقه زائران با ابراز خرسندی از اینکه شاهد خوشحالی مردم همدان هستیم، اظهار کرد: سفر قطار همدان- مشهد امروز آغاز شد و مردم می‌توانند از همین امروز بلیت تهیه کنند و از اول مرداد ماه شاهد سفرهای عادی قطار همدان-مشهد خواهیم بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.