| کد خبر: 137826 |

تولید٤ محصول صد درصد ایرانی تا دو سال آینده

جمالی گفت: پلت فرم خودرو برای اولین بار در ایران طراحی شده و ظرف دو سال آینده ٤ محصول صد درصد ایرانی تولید خواهد شد.

تین نیوز

جمالی گفت: پلت فرم خودرو برای اولین بار در ایران طراحی شده و ظرف دو سال آینده ٤ محصول صد درصد ایرانی تولید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم واگذاری ٥٠٠ دستگاه وانت به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: چندسال پیش سایپا با مشکلات جدی مواجه شد و زیان ٥ هزار میلیاردی داشت، اما امروز بالاترین رقم تحقق تولید در خرداد امسال رقم خورد و علاوه بر رفع زیان، سودِ ٦٥٠ میلیارد تومانی تحقق پیدا کرده است.

جمالی در ادامه افزود: در سالهای گذشته از نظر نیروی انسانی علاوه بر حفظ اشتغال هزار و ٢٠٠ نفر همکار جدید به گروه سایپا اضافه شدند و این نشان دهنده نقش بنگاه های بزرگ اقتصادی در اشتغال زایی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ٥٠ هزار نفر بطور مستقیم در سایپا مشغول به فعالیت هستند، که از این تعداد ٤٠٠ هزار نفر در قطعه سازی و خدمات پس از فروش شاغل هستند. قریب به ٦میلیون خودرو توسط این شرکت خودروسازی در سرتاسر کشور وجود دارد که از این تعداد نیمی در بخش حمل و نقل به کار گرفته شده اند.

جمالی با بیان اینکه پراید و زامیاد سهم مناسبی در حمل و نقل کشور دارند، گفت: در حال حاضر جایگزینی برای این دو خودرو وجود ندارد، اما با تغییراتی که در نیسان و فیس لیفت پادرا ایجاد می شود، محصول جدیدی روانه بازار خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پایان یادآور شد: پلت فرم خودرو برای اولین بار در ایران طراحی شده و ظرف دو سال آینده ٤ محصول صد درصد ایرانی تولید خواهد شد.

 

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.