| کد خبر: 137617 |

ایجاد بندر خشک در ۲ منطقه شهرستان بوئین زهرا

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری از ایجاد بندر خشک در استان خبر داد و گفت: پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی این بندر در دو منطقه دشتابی و فتح‌ آباد بوئین‌ زهرا از طریق اتاق بازرگانی صورت می‌گیرد.

تین نیوز

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری از ایجاد بندر خشک در استان خبر داد و گفت: پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی این بندر در دو منطقه دشتابی و فتح‌ آباد بوئین‌ زهرا از طریق اتاق بازرگانی صورت می‌گیرد.

  به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری بوئین امروز ، منوچهر حبیبی در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان قزوین که امروز در سالن جلسات مرکز سرمایه‌گذاری استان برگزار شد، اظهار داشت: مبنای ما در جهت‌گیری سرمایه‌گذاری، لکه‌گذاری و مکان‌یابی این است که باید سند آمایش داشته باشیم تا تمام ابعاد توسعه استان قزوین را مورد بررسی قرار دهیم.

وی گفت: پروژه‌های بزرگی در استان قزوین مطرح شد که چون با سند آمایش استان همخوانی نداشت، مورد تأیید قرار نگرفت.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: نخستین مصوبه این جلسه در خصوص منطقه آزاد صادراتی است که چنین برنامه‌ای در استان وجود ندارد چراکه دسترسی به منطقه آزاد مستلزم دسترسی به مرز و آب‌های آزاد است که ما در استان قزوین چنین شرایطی نداریم.

حبیبی عنوان کرد: مصوبه دوم در خصوص منطقه ویژه اقتصادی تاکستان است که باید به عنوان یک مرکز خدماتی و اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد.

این مسؤول افزود: مصوبه سوم این جلسه در خصوص ایجاد بندر خشک در دو منطقه دشتابی و فتح‌آباد بویین‌زهرا است که از طریق اتاق بازرگانی استان قزوین پیگیری می‌شود.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: مصوبه چهارم جلسه در خصوص ایجاد منطقه آزاد کشاورزی در استان قزوین که با هماهنگی سازمان مدیریت بودجه از طریق جهاد کشاورزی بررسی‌های مطالعاتی آن انجام شده است، نتیجه آن به مدیریت استان ارائه شود.

حبیبی مطرح کرد: مصوبه پنجم جلسه در خصوص بحث بارانداز یا هاب‌لجستیک بوده و با توجه به اینکه در برنامه ششم توسعه مجوز این امر صادر شده است باید از سوی سازمان برنامه و بودجه بررسی و به امضای استاندار قزوین برسد.

وی گفت: مصوبه ششم جلسه در خصوص پایانه صادراتی به‌آفرین است که تا پایان هفته باید موضوع آن از سوی اداره‌کل راهداری استان، شرکت شهرک‌های صنعتی و نماینده شرکت به‌آفرین پیگیری شود تا مشکلات مربوط به نحوه دسترسی این پایانه به محورها رفع شده و با توجه به ورودی و خروجی این منطقه از بروز پیشامدهای ناگوار در آینده جلوگیری شود.

 

منبع: سايت خبری راه دانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.