| کد خبر: 137167 |

◄ ۲۰۰ راننده در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت جذب شدند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از دستور مستقیم شهردار پایتخت برای جذب ۴۵۰ راننده در شرکت واحد اتوبوسرانی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۰۰ راننده جذب شده است.

تین نیوز

 سید مجتبی شفیعی درباره علت افزایش سرفاصله زمانی اتوبوس‌های شرکت واحد به ویژه خطوط سامانه تندرو اتوبوسرانی شهر تهران، گفت: یکی از علت‌های افزایش سرفاصله زمانی اتوبوس‌ها مربوط به بازنشسته شدن تعداد قابل توجهی از رانندگان شرکت واحد است، براساس قوانین جاری، رانندگان با رسیدن موعد زمان بازنشستگی می‌توانند از فرصت خود استفاده کنند همین امر سبب شد تا تعداد قابل توجهی از رانندگان پیش از پایان سال ۱۴۰۰، بازنشسته شوند.

به گزارش تین نیوز از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، وی تاکید کرد: خروج ۳۰۰ راننده در پایان سال ۱۴۰۰، سبب شد تا فشاری مضاعف بر شرکت واحد تحمیل شود البته شرکت واحد تمام توان خود را بکار گرفت تا از ظرفیت موجود، حداکثر بهره وری را داشته باشد.

شفیعی ضمن اشاره به برنامه ریزی برای اجرای اقدامی فوری و در کوتاه مدت به منظور حل این مشکل، گفت: درحال حاضر از روش‌های غیرمعمول طولانی، برای کاهش سرفاصله زمانی اتوبوس‌ها استفاده نمی‌شود بلکه برنامه‌های کوتاه مدتی مدنظر است که تا قبل از جذب راننده، اجرا خواهد شد.

وی در ادامه اعلام کرد: شهردار تهران دستور جذب ۴۵۰ راننده را صادر کرده بود که درحال حاضر حدود ۲۰۰ راننده جذب و بکارگیری شده است. البته تعداد رانندگان در مجوز باید افزایش یابد و به صورت مستمر تمدید شود.

به گفته معاون شهردار تهران؛ به غیر از برنامه جذب راننده، قرار است که تأمین نیرو از طریق شرکت‌های خصوصی صورت گیرد تا به زودی در روزهای آینده خلاء موجود جبران شود.

شفیعی درباره جذب ۲۵۰ راننده باقی مانده از مجوز شهردار تهران، گفت: این تعداد در حال فرآیند جذب است و تا نیمه نخست امسال حتما جذب خواهد شد.

وی ادامه داد: اتوبوس‌های جدیدی که تحویل گرفته خواهند شد نیز نیاز به راننده دارند، یکی از اولویت‌های قرارگاه حمل و نقل عمومی و پاک، ساماندهی و تأمین نیروی انسانی به ویژه راننده است.

به گفته معاون شهردار تهران، بخشی از راننده‌های مورد نیاز از طریق مجوزهای شهرداری تهران جذب خواهد شد و بخش دیگر از طریق واگذاری به بخش خصوصی تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به واگذاری بخشی از ناوگان به بخش خصوصی، شهرداری وظیفه تأمین نیرو اتوبوس‌های بخش خصوصی را ندارد اما به هرحال تمام تلاش شهرداری بر تأمین نیروی مورد نیاز و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.