| کد خبر: 137153 |

پاتک به محموله‌های کامیونی

اعضای باند راهزنی و سرقت پایتخت که با خونسردی به سرقت محموله کامیون‌ها و مغازه‌ها دست می‌زدند در اقدامات تخصصی پلیس‌آگاهی شناسایی و دستگیرشدند.

تین نیوز

اعضای باند راهزنی و سرقت پایتخت که با خونسردی به سرقت محموله کامیون‌ها و مغازه‌ها دست می‌زدند در اقدامات تخصصی پلیس‌آگاهی شناسایی و دستگیرشدند.

به گزارش روزنامه آرمان، یازدهم اردیبهشت امسال فردی با مراجعه به کلانتری ۱۵۴ چیتگر اعلام کرد که محموله خودروی خاورش در حالی که او در داخل ماشین در حال استراحت بوده، به صورت شبانه مورد سرقت قرار گرفته است. با اعلام این سرقت مرموز کارگاهان پلیس پایتخت براس دستگیری عوامل این سرقت دست به کارشدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت محموله و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. راننده خاور با حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت ۰۲:۳۰ روز یازدهم اردیبشهت به مقابل انبار شرکت، در کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص رسیدم؛ محموله خاور شامل پیچ و مهره بود اما باید تا باز شدن انبار شرکت منتظر می‌ماندم؛ به همین علت داخل خاور مشغول استراحت شدم؛ حدودا ساعت ۶ صبح بود که از خواب بیدار شدم اما زمانیکه از خاور پیاده شدم، در کمال تعجب متوجه شدم که روکش خاور کاملا پاره شده و دزدان بدون آنکه من متوجه شوم اقدام به سرقت محموله پیچ و مهره خاور کردند.

همزمان با آغاز تحقیقات جهت شناسایی سارقان محموله پیچ و مهره در کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص، سرقت‌های مشابه دیگری به پایگاه پنجم پلیس آگاهی اطلاع داده شد که طی آن‌ها، سارقان به شیوه‌ای مشابه اقدام به سرقت محموله‌های مختلف همچون پارچه، روغن نباتی، تجهیزات رایانه‌ای، لوازم یدکی خودرو و… در جاده قدیم، جاده مخصوص و جاده ساوه کرده بودند؛ در بررسی اظهارات تمامی رانندگان خودروهای بارکشی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که تمامی سرقت‌ها زمانی انجام شده که راننده‌های خودروهای بارکش پس از رسیدن به مقصد خود (انبار شرکت‌های مختلف) مشغول به استراحت در داخل خودروهای خود بوده‌اند.

کارآگاهان پایگاه پنجم آگاهی با مراجعه به محل‌های سرقت و بررسی‌های میدانی اطلاع پیدا کردند که تعدادی از سرقت‌ها در زمان پارک خودروهای بارکشی در محوطه پارکینگ متعلق به شرکت‌های صاحب محموله انجام شده؛ بلافاصله تصاویر مربوط به زمان سرقت مورد بررسی قرار گرفت و با جمع‌بندی اطلاعات به‌دست‌آمده مشخص شد که سارقان بیشتر سرقت‌های خود را در پیک ساعتی ۳ الی ۵ بامداد انجام داده و در سرقت‌های خود نیز از خودروهای سواری سمند، پژو ۴۰۵ و خودرو وانت پیکان سفید رنگ استفاده می‌کنند.

با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده در خصوص محدوده و زمان سرقت‌ها و همچنین خودروهای استفاده شده در سرقت‌ها، هماهنگی‌های لازم به کلانتری‌های محدوده جنوب غرب تهران انجام و اجرای گشت‌های انتظامی جهت شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار قرار گرفت. ساعت 4 صبح ۲۴ اردیبهشت ماه ماموران کلانتری ۱۵۴ چیتگر در حین گشتزنی در جاده مخصوص و کنترل پارکینگ یکی از شرکت‌های خودروسازی مشاهده کردند که چند نفر به بالای یک کامیون پارک شده در پارکینگ رفته و به آرامی در حال انتقال محموله عقب کامیون به داخل یک پیکان وانت سفید رنگ هستند؛ بلافاصله ماموران با توجه به آموزش‌های ارائه شده اقدام به شناسایی سارقان کرده و چهار سارق حاضر در محل نیز با مشاهده ماموران با خودرو وانت اقدام به فرارکردند.

با اقدام سارقان برای فرار، عملیات تعقیب و گریز در جاده مخصوص آغاز و سارقان متواری شدند. با کشف خودرو رها شده متعلق به سارقان در خادم آباد شهریار، کارآگاهان پایگاه پنجم آگاهی اقدام به شناسایی مالک پیکان وانت سارقان در منطقه خلیج کردند؛ مالک خودرو پیکان وانت، صاحب یک نمایشگاه خودرو در منطقه خلیج بود که پس از حضور در پایگاه پنجم آگاهی اعلام کرد که خودرو پیکان وانت را روز هفتم فروردین ماه امسال، به صورت قولنامه‌ای و با شرایط اقساطی به جوانی افاغنه به نام عزیز فروخته است.

کارآگاهان پایگاه پنجم آگاهی با شناسایی «عزیز. خ» (۳۵ ساله) اقدام به شناسایی مخفیگاه وی در منطقه خلیج کرده و در تحقیقات پلیسی، برابر پیش‌بینی قبلی اطمینان پیدا کردند که او همزمان با شب تعقیب و گریز با ماموران کلانتری ۱۵۴ چیتگر و رها کردن خودرو پیکان وانتش متواری شده و هیچ‌کس از وی اطلاع ندارد.در شرایطی که «عزیز. خ» به عنوان یکی از اعضای گروه سارقان از مخفیگاهش متواری شده و هیچ‌گونه اطلاعات دیگری از وی وجود نداشت، اقدامات ویژه پلیسی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با اقدامات شبانه‌روزی سرانجام مخفیگاه وی در جنوب غرب تهران شناسایی شد.

با وجود شناسایی دقیق مخفیگاه عزیز و اطمینان از حضور وی در مخفیگاهش، کارآگاهان اقدام به دستگیری او نکرده و این بار تعقیب و مراقبت و کنترل نامحسوس عزیز در دستور کار تیم‌های تخصصی پلیس آگاهی قرار گرفت تا دیگر اعضای گروه سارقان حرفه‌ای محموله نیز شناسایی شوند.سرانجام با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه ارتکاب جرایم سرقت مسلحانه و سرقت داخل خودرو با شش فقره سابقه دستگیری به نام کمال ۳۷‌ساله به عنوان عضو اصلی گروه و همچنین برادرش به نام امیر ۴۰‌ساله با ۱۰ سابقه دستگیری شدند که به‌همراه عزیز و چهار نفر دیگر به نام‌های عبدا... ۴۰ ساله، هوشنگ ۴۰ ساله، تبعه افغانی، علی ۴۴‌ساله و سابقه‌دار پرویز ۴۲ ساله، سابقه‌دار، اقدام به تشکیل گروه هفت‌نفره سارقان حرفه‌ای کرده بودند.

با شناسایی مخفیگاه تمامی اعضای گروه سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار، هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضائی انجام و کلیه اعضای این گروه از سارقان بسیار حرفه‌ای و سابقه‌دار، در ۵ عملیات همزمان دستگیر و در همان بازرسی اولیه از مخفیگاه‌های آنها مقادیر متنابهی از اموال سرقت شده به شیوه سرقت محموله کشف و توقیف شد. سرهنگ کارآگاه احمد نجفی در پایان گفت: هر هفت متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه پنجم آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند و در حال حاضر شناسایی محل‌های سرقت در سطح شهر تهران در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است.

 

منبع: روزنامه آرمان
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.