| کد خبر: 136909 |

خضری:خواب کامیون های ترانزیتی به دلیل نبود زیرساخت در بازارچه‌های مرزی

تین نیوز

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت کمبود دستگاه بازرسی ایکس رای مخصوص کامیون در مرزهای رسمی گفت: برخی از شرکت های واسطه در حوزه تخلیه و بارگیری، پول اضافی از تجار، بازرگان و پیله وران دریافت می کنند .

رسول خضری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، گفت: مرز رسمی طبرسین پیرانشهر و مرز نیمه رسمی کیله ور سردشت که در حوزه انتخابیه ام قرار دارد، برای جذب سرمایه گذار خارجی و ارزآوری به تقویت زیرساخت ها نیاز دارد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:در روزهای تخلیه و بارگیری در بازارچه های مرزی شاهد افزایش دریافتی از تجار و بازرگانان هستیم که باعث می شود تاجران برای انجام مبادلات اقتصادی خود به به مرزهای دیگر سوق داده شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:برخی از شرکت های واسطه در حوزه تخلیه و بارگیری ، پول اضافی از تجار، بازرگان و پیله وران دریافت می کنند و مشکلات جدی در این رابطه بوجود آورده است.

وی ادامه داد: فقدان جاده های ترانزیتی مناسب،راه آهن و همچنین نبود فرودگاه از مشکلات مناطق مرزی کشور است، البته علاوه بر این مسائل، مرزهای رسمی از لحاظ وجود زیرساخت های دیگر نیز وضعیت مناسبی ندارد و حتی سطح ارائه خدمات رفاهی، پایین است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود:نبود و کمبود دستگاه بازرسی ایکس رای مخصوص کامیون از مشکلات بازارچه های رسمی است که باعث کندی مبادلات کالایی می شود.

خضری گفت:اصطلاحا خواب کامیون های ترانزیتی به دلیل نبود زیرساخت ها و امکانات مناسب، از مشکلات مرزهای کشور است.

وی ادامه داد:باید تعداد شعب بانک ها و تعداد صرافی ها جوابگوی حجم تجارت در مرزهای رسمی باشد، همچنین باید تعداد نیروی انسانی ادارات گمرک متناسب با جوابگوی مرزهای رسمی باشد.

خضری افزود:اقلیم کردستان عراق از بازار خوبی برای محصولات ایرانی برخوردار است، از طرفی با توجه به آزاد سازی موصل باید زیرساخت های مرزی تقویت شود تا بازسازی موصل و همچنین کرکوک از طریق مزرهای رسمی پیرانشهر و سردشت انجام شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت : اگر زیرساخت ها در مرزهای رسمی کامل شود، حجم مبادلات با افزایش چشمگیری روبرو می شود که این موضوع در رونق اشتغالزایی تاثیر گذار است.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.