| کد خبر: 136225 |

شتاب اجرای خط 2 متروی تبریز با تزریق فاینانس خارجی

شهردار تبریز با تاکید بر ضرورت اتمام فرآیند استفاده از تسهیلات فاینانس خارجی برای خط 2 متروی این شهر گفت: این خط با تزریق‌‌ 420 میلیون دلار فاینانس خارجی شتاب می‌گیرد.

تین نیوز

شهردار تبریز با تاکید بر ضرورت اتمام فرآیند استفاده از تسهیلات فاینانس خارجی برای خط 2 متروی این شهر گفت: این خط با تزریق‌‌ 420 میلیون دلار فاینانس خارجی شتاب می‌گیرد.

 

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، صادق نجفی در دیدار با نمایندگان ارشد بانک چینی و کنسرسیوم فاینانس افزود: خط دوم مترو تبریز از طولانی‌ترین خطوط مترو کشور است که با تزریق‌های مالی انجام شده و حدود 5/ 4 کیلومتر از عملیات عمرانی آن در حال اتمام است. وی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز، توسعه و تجهیز مترو را با اجرای راهبردهای اقتصادی متفاوت در پیش گرفته است، اظهار کرد: فرآیند اخذ فاینانس خارجی در کشور ما بسیار پیچیده است و نیازمند اخذ مجوزهای متعدد از مبادی مختلف قانونی و طی مراحل مختلفی است. شهردار تبریز یادآوری کرد: این مهم برای خط 2 مترو تبریز از حدود 2 سال قبل آغار شده و پس از طی مسیر مربوطه به مراحل پایانی خود نزدیک شده است.

نجفی ادامه داد: بیش از 350 طرح در فهرست سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران قرار دارد که از این تعداد، طرح خط 2 مترو تبریز در اولویت‌های نخست قرار دارد و این طرح از این نظر بین سازمان‌های قطار شهری کشور به‌عنوان پیشرو شناخته می‌شود. وی گفت: با اتمام این فرآیند مبلغ 420 میلیون دلار به طرح خط 2 تزریق مالی می‌شود و راه‌اندازی مرحله اول خط 2 قطار شهری تبریز به طول 10 کیلومتر تامین می‌شود.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.