| کد خبر: 135736 |

بازتاب رسانه ای نخستین پرواز مستقیم تهران - بارسلون

روزنامه «لا وانگواردیا» در گزارشی با اشاره به سالها انجام نشدن پرواز مستقیم بین ایران و اسپانیا، از افتتاح نخستین پرواز مستقیم بین بارسلون و تهران از سوی شرکت هواپیمایی ماهان خبر داد.

تین نیوز

 روزنامه «لا وانگواردیا» در گزارشی با اشاره به سالها انجام نشدن پرواز مستقیم بین ایران و اسپانیا، از افتتاح نخستین پرواز مستقیم بین بارسلون و تهران از سوی شرکت هواپیمایی ماهان خبر داد.

 

به گزارش ایرنا، روزنامه لا وانگواردیا در ادامه این گزارش آورده است: پس از 11 سال که پرواز مستقیمی میان ایران و اسپانیا وجود نداشت، روز پنج شنبه فرودگاه «ال پرات» نخستین پرواز مستقیم میان بارسلون و تهران را افتتاح کرد.


این روزنامه نوشت: پرواز افتتاحیه از سوی شرکت هواپیمایی ماهان انجام شده است و این سفر حداقل تا تاریخ 26 اکتبر سال جاری (چهارم آبان ماه 96) به شکل دو بار در هفته برقرار خواهد بود و ایجاد این خط پروازی نشان دهنده افزایش روابط میان ایران و اسپانیاست.


این نشریه تصریح کرد: در برنامه افتتاحیه «ادواردو لوپز بوسکتس» سفیر اسپانیا در ایران اعلام کرد که این پرواز نماد افزایش همه جانبه روابط میان ایران و اسپانیاست که پس از دو سال پر کار و تلاش مستمر که از زمان امضای توافق هسته ای میان ایران و جامعه بین المللی می گذرد، صورت گرفته است.


رسانه مذکور نوشت :«محمد حسن فدایی فرد» سفیر ایران در اسپانیا نیز با ابراز خرسندی از برقراری این مسیر پروازی، گفت که تنها در یک سال میزان تجارت میان اسپانیا و ایران سه برابر شده و به همین دلیل لازم است که راه های ارتباطی میان دو کشور نیز بهبود یابد.


لا وانگوردیا در ادامه گزارش خود آورده است، «امیلیو آبلاندو» معاون نماینده دولت اسپانیا در کاتالونیا هم درباره افتتاح این خط پروازی تصریح کرد: اخیرا فرودگاه بارسلون مسیرهای مستقیمی برای پرواز به شیکاگو، سئول، لس آنجلس، سنگاپور و هنگ کنگ را افتتاح کرده است و این فرودگاه در انجام پرواز به مقصد آسیا قوی خواهد شد.


به گفته آبلاندو ، پرواز یادشده در پاسخ به تقاضای 33 هزار و 494 مسافری که به شکل غیر مستقیم در سال 2016 میان تهران و بارسلون پرواز انجام دادند، صورت گرفته است.


بر اساس اظهارات آبلاندو، تعداد توریست های اسپانیایی علاقمند به سفر ایران تنها در طی یکسال اخیر حدود 50 درصد رشد داشته است.


آبلاندو اضافه کرد که در حال حاضر 1400 شرکت اسپانیایی با ایران همکاری می کنند و تعداد آن ها با توجه به حمایت دولت اسپانیا که خط اعتباری برای این شرکت ها به ارزش 610 میلیون یورو اختصاص داده، رو به افزایش می باشد. به همین دلیل دولت اسپانیا در صدد افزایش این میزان اعتبار است.


لا وانگواردیا تاکید کرد که کلیه شرکت کنندگان در مراسم افتتاحیه در دو مورد هم نظر بودند: یکی اینکه به زودی تعداد سفرها که در حال حاضر دو بار در هفته است، افزایش یابد و دیگر اینکه پرواز مستقیم میان فرودگاه آدولفو سوارز باراخاس (مادرید) و تهران نیز برقرار شود.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.