| کد خبر: 135517 |

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل به تین‌نیوز گفت:

◄ عدم تمایل ایرلاین‌ها برای برقراری پرواز در فرودگاه پارس‌آباد

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل از پایان تکمیل پروژه‌های فرودگاه پارس‌اباد خبر داد و گفت: متاسفانه ایرلاین‌ها حاضر به برقراری پرواز در این فرودگاه نیستند.

 

سید فخرالدین هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص آخرین وضعیت فرودگاه پارس‌آباد، توضیح داد: در حال حاضر باند، تاکسی‌وی، اپرون فرودگاه و آسفالت این فرودگاه تکمیل شده است و در حال نقشه‌برداری از باند فرودگاه هستیم.

 

وی در همین رابطه ادامه داد: هفته آینده قرار است گروهی از تهران جهت تائید نقشه‌برداری عازم این فرودگاه شوند؛ در صورت تائید نقشه برداری ما کار خود را جهت خط‌کشی خطوط پروازی آغاز خواهیم کرد.

 

هاشمی با بیان اینکه از نظر ما اکنون فرودگاه پارس‌ آماده بهره‌برداری است، بیان کرد: عملیات بهسازی این فرودگاه کامل به پایان رسیده است.

 

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل به این شبکه خبری، گفت: برای پروژه‌های فرودگاه پارس‌آباد، مبلغ 18 میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هزینه شده است.

 

وی با اعلام اینکه اکنون هواپیماهای بدنه متوسط امکان نشست در فرودگاه پارس آباد را دارند، خاظرنشان کرد: در گذشته این فرودگاه تنها امکان نشستن هواپیماهای کوچک را داشت به همین جهت طول باند این فرودگاه 200 متر و عرض باند از 30 متر به 45 متر افزایش یافت تا بتواند نسبت به فرودگاه‌های هم‌رتبه خود یک فرودگاه استاندارد باشد.

 

او تاکید کرد: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات این فرودگاه عدم برقراری پرواز است و تا کنون هیچ ایرلاینی برای برقراری پروازها به این فرودگاه ابراز تمایل نکرده است.

 

هاشمی با اشاره به اینکه ما و مسئولان منطقه با شرکت‌های هواپیمایی برای برقراری پرواز مذاکره کرده‌ایم اما تاکنون موفق به برقرای پرواز نبوده‌ایم، گفت: ایرلاین‌ها حاضر به برقراری پرواز در این فرودگاه نیستند؛ شرکت‌های هواپیمایی برای برقراری پرواز به این فرودگاه به دنبال چارتر‌کننده و مشوق هستند که این موضوع از عهده ما خارج است.

 

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل با بیان اینکه بهترین گزینه برای فرودگاه پارس‌آباد هواپیماهای ای‌تی‌آر است، تصریح کرد: احتمال افتتاح پروژهای فروگاه پارس‌آباد با ورود رئیس‌جمهور وجود دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.