| کد خبر: 135491 |

ارتباط کلامی هوانوردی ایران_بحرین ارتقا یافت

با راه‎اندازی سامانه ارتباطی نوین MPLS میان مرکز کنترل فضای کشورمان با مرکز کنترل بحرین کیفیت و اطمینان از برقراری ارتباط کلامی آنها افزایش یافت.

تین نیوز

با راه‎اندازی سامانه ارتباطی نوین MPLS میان مرکز کنترل فضای کشورمان با مرکز کنترل بحرین کیفیت و اطمینان از برقراری ارتباط کلامی آنها افزایش یافت.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط ‎ عمومی شرکت فرودگاه ‎ ها و ناوبری هوایی ایران، محمد امیرانی درباره علت راه اندازی این سامانه ارتباطی گفت: برقراری ارتباط کلامی بین المللی بین مرکز کنترل فضای کشورمان با مرکز کنترل کشورهای همسایه برای انتقال پروازهای به آسمان یکدیگر، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و بدون این ارتباط، رفت و آمد هوای میسر نخواهد شد. مسیر ارتباطی فعلی مرکز کنترل فضای کشور با همسایه های جنوب و جنوب شرقی از طریق خط فیبرنوری جاسک به فُجِیره امارات است که دو بار در سال گذشته و امسال با مشکل مواجه شد و برای همین شروع به ایجاد بسترهای MPLS کردیم.

 

مدیرکل ارتباطات و ناوبری درباره ارتباط مرکز کنترل فضای ایران با همسایگان جنوب و جنوب شرقی گفت: این ارتباط با مرکز کنترل بحرین، کویت و کراچی پاکستان از طریق فیبر نوری جاسک- فجیره امارات توسط شرکت ارتباطات زیرساخت فراهم شده است اما با توجه به عبور پروازهای قطر از فراز ایران و افزایش پروازها، این ارتباطات برای ایران اهمیت زیادی یافته است و برقراری ارتباط از طریق این سامانه جدید به ما کمک می کند که با بروز قطعی در سیستم قبلی، بتوانیم بدون مشکل و حتی با کیفیت بالاتر این ارتباط را برقرار کنیم.

 

وی درباره آغاز انجام این پروژه گفت: این کار از دی ماه سال 95 که اولین مشکل در ارتباط فیبرنوری رخ داد، آغاز شد اما به دلیل اینکه نیاز به هماهنگی و انعقاد قرارداد با بخش داخلی و مراکز کنترل کشورهای مورد نظر و سرویس دهندگان بین المللی و همچنین خطوط هواپیمایی داشت، سرانجام توانستیم این ارتباط را با کشور بحرین برقرار کنیم. همچنین بسترهای لازم برای برقراری ارتباط با کویت و کراچی نیز در ایران فراهم شده است و در حال رایزنی هستیم که موافقت این دو مرکز کنترل را جلب کنیم تا ارتباط با آنها برقرار شود.

 

امیرانی با اشاره به اینکه این پروژه با تلاش کارشناسان واحد ATN و واحد الکترونیک مرکز کنترل فضای کشور انجام شده و در حال پیگیری است، گفت: از مزایای این ارتباط جدید، افزایش قابلیت دسترسی و پهنای باند بیشتر و امکان توسعه سرویس‎های نوین در آینده است. البته همچنان از ارتباط قدیمی فیبرنوری جاسک-فجیره نیز بهره خواهیم برد تا اطمینان از برقراری ارتباط افزایش یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.