| کد خبر: 135482 |

بررسی عملکرد وزرای دولت یازدهم

وزارت کار به فردی جسور و جنگنده نیاز دارد

تین نیوز

وبلاگ حمید نجف-عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار می‌گوید آقای ربیعی فردی کوشا و تلاشگر است و برای به ثمر نشستن طرح‌های اشتغال و خروج بازار کار از رکود تلاش زیادی کرد ولی ایشان فرد محجوبی است و ما در وزارت کار که حاصل ادغام سه وزارتخانه است و فراز و فرودهای زیادی دارد، به فردی جسور و جنگنده نیاز داریم که توان رسیدگی به همه حوزه‌ها و مشکلات را داشته باشد.

میهن امروز- حمید نجف در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی اقدامات وزارت کار در حوزه ایجاد اشتغال، گفت: با توجه به باز شدن فضای سیاسی و اقتصادی بعد از برجام، بهترین اقدامی که وزارت کار در حوزه اشتغال می‌توانست دنبال کند، اعزام نیروی کار به خارج بود. البته آقای ربیعی در شرایط بدی عهده‌دار اداره این وزارتخانه شد. به لحاظ اقتصادی با رکود و تورم شدیدی مواجه بودیم و همین مساله مشکلات زیادی در حوزه کار ایجاد کرد و به تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری‌ها منجر شد.

وی افزود: یکی از نکات مثبت دوره آقای احمدی نژاد در دولت قبل، ایجاد انقلاب مدیریتی در کشور بود که نمونه آن را تنها در سال ۱۳۵۷ داشتیم و افراد جوان جای قدیمی‌ها مدیریتها را برعهده گرفتند و عده‌ای با افکار نو فرصت عرض اندام پیدا کردند البته بعضی از این مدیران به دلیل نداشتن تجربه لازم منجر به شکستهایی شدند ولی وزارت کار دولت یازدهم می‌توانست از مدیران خلاق‌تر و کارآمدتری در حوزه روابط کار و یا تعاون استفاده کند یا دست کم از مشاورانی قوی بهره‌مند شود که این اتفاق نیفتاد و تغییری در لایه‌های مدیران میانی نداشتیم.

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار در ادامه بهترین اقدامی که وزارت کار در حوزه اشتغال می‌توانست دنبال کند را اعزام نیروی کار به خارج ذکر کرد و گفت: با توجه به داستان برجام و بازشدن درهای تجارت جهانی، باید از این پتانسیل حداکثر بهره‌برداری را داشتیم و آقای ربیعی با ارزیابی وضعیت کار دنیا و تعامل با وزارت امور خارجه این مسیر را برای جوانان جویای کار باز می‌کرد.

وی با بیان اینکه به لحاظ نیروی کار ماهر و متخصص، جوانان تحصیلکرده زیادی با تخصص‌های بالا داریم، تصریح کرد: وزارت کار می‌توانست با یک برنامه‌ریزی مناسب آنها را به کشورهای متقاضی اعزام کند و وزارت امور خارجه نیز با ورود به این مساله اعزام نیروی کار ایرانی را در سفرهای خارجی مطرح کند.

نجف با تاکید بر صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای خارج، افزود: برجام بستر مناسبی برای اعزام نیروی کار به خارج است و باید به بهترین شکل از این فرصت استفاده کنیم. اگر برخی کشورها به دلیل رفتارهای یک عده از هموطنانمان دچار تردید یا سوء تفاهم شده و علاقمند به جذب نیروی کار ایرانی نیستند یا در قبال به کارگیری تضمین مالی و اخلاقی می‌خواهند می‌توانیم با مذاکره و رفع سوء تفاهم، نیروهای کار را به طور کنترل شده به کشورهای هدف اعزام کنیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.