| کد خبر: 135477 |

معاون وزیر راه از تصویب سند توسعه مبتنی برحمل و نقل عمومی خبر داد

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی از تصویب سند توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی ( TOD ) خبرداد و گفت: هدف از اجرای این سند توسعه شهری و منطقه ای با استفاده از حمل و نقل همگانی است.

تین نیوز

'مهرداد تقی زاده' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: این سند نقطه عطفی در همکاری بین وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل درون و برون شهری است.


معاون وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: توسعه سامانه های حمل ونقل همگانی یکی از ارکان اصلی توسعه شهرها است، لذا شهرسازی مبتنی بر حمل ونقل همگانی و شهرهای ریل پایه در برنامه ریزهای شهری و منطقه ای باید مورد توجه جدی دست اندرکاران حمل و نقل شهری قرار گیرد.


وی تاکید کرد: ایجاد یکپارچگی در حوزه توسعه شهری و منطقه ای با حمل ونقل همگانی منجر به ارتقای قابلیت زیست پذیری شهرها و کیفیت زندگی شهروندان می شود و اجرای این سند در راستای اهداف توسعه پایدار و بازآفرینی شهری از اهمیت زیادی برخوردار است.


تقی زاده با بیان این که این سند پس از یک سال کار کارشناسی در شورای عالی شهرسازی و معماری و شورای عالی ترابری کشور به تصویب رسیده است گفت: روح اصلی توسعه مبتنی بر حمل‌ و نقل همگانی جلوگیری از بلند مرتبه ‌سازی به ‌صورت پراکنده و توسعه آن در جوار ایستگاه‌های حمل ‌و نقل عمومی است.


وی، با اشاره به روند پیشرفت و پیگیری‌های انجام شده در خصوص انجام طرح‌های TOD در کشور اظهارداشت: هم اکنون چارچوب و نقشه راه TOD در قالب 130 صفحه تهیه شده است تا با همکاری وزارت کشور و شهرداری ها زمینه اجرای این سند در شهرهای بزرگ کشور فراهم شود.


تقی زاده به مزایای اجرای TOD یا همان توسعه مبتنی بر حمل ‌و نقل همگانی اشاره و کرد و افزود: تشویق مردم برای استفاده از حمل ‌و نقل عمومی، افزایش توجیه اقتصادی در حمل ‌و نقل همگانی برای انجام سرمایه گذاری های مورد نیاز از مزیت های اجرای این سند در کشور است.


معاون وزیر راه وشهرسازی، افزایش ارزش ملک در کنار ایستگاه های حمل‌ و نقل عمومی، کاهش هزینه‌های ساخت پارکینگ در نتیجه امکان جذب سرمایه گذاران و تبدیل مناطق اطراف ایستگاه های حمل ‌و ‌نقل همگانی به محلی برای تفریح و گردش خانواده ها را از دیگر مزیت های اجرای این سند اعلام کرد.


به گزارش ایرنا، دولت دوازدهم بر توسعه شهرها با استفاده از شبکه حمل ونقل ریلی توجه جدی دارد و در این راستای با اجرای سند توسعه مبتنی بر حمل ونقل همگانی در شهرها به دنبال تسهیل رفت و آمد مردم با استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی و قطارهای حومه ای در اطراف کلانشهرها است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.