| کد خبر: 134812 |

تلاش خطوط کشتیرانی برای استفاده از بنادر هاب عمان

خطوط کشتیرانی در تلاش برای یافتن مسیرهای ترانشیب برای ارائه خدمات به قطر از طریق بنادر هاب در عمان هستند.

تین نیوز

خطوط کشتیرانی در تلاش برای یافتن مسیرهای ترانشیب برای ارائه خدمات به قطر از طریق بنادر هاب در عمان هستند.

 

به گزارش گروه بین الملل مانا در پی تحریم و محاصره تجاری قطر، خطوط کشتیرانی دنیا در تلاش برای یافتن مسیرهای ترانشیب برای ارائه خدمات به قطر از طریق بنادر هاب در عمان-( کشوری که درگیر تحریم تجاری و ژئوپلیتیکی قطر نشد) هستند، به این ترتیب، می توان از سرگیری مجدد سرویس دهی کانتینری به این کشور را در یک روند کند انتظار داشت.
 

این گزارش ادامه داد: در پنجم ماه ژوئن سال جاری میلادی، عربستان سعودی، دبی، بحرین، مصر و مالدیو در اقدامی مشترک تمامی روابط خشکی، دریا و هوایی با قطر را قطع کردند، علاوه بر این، بندر فجیریه دبی- هاب بانکرینگ منطقه- اعلام کرد به شناورهایی که تحت پرچم قطر قراردارند، اجازه پهلوگیری در این بندر را نخواهند داد.


بر این اساس، خطوط کشتیرانی کانتینری از پذیرفتن هر گونه رزرو بار جدید به داخل و خارج از قطر خودداری کردند، از طرف دیگر، این خطوط  با متمرکز شدن بر هاب بندری کشورهایی که متاثر از این تحریم نیستند، تلاش می کنند تا مسیرهایی جهت انتقال کارگو به بندر دوحه قطر را پیدا کنند.


کشتیرانی مرسک دانمارک چند روز پیش اعلام کرد، کارگو به داخل و خارج از قطر که از طریق هاب بندری سلاله عمان و در دوره تناوبی ده روز یکبار ترانشیب خواهد شد را می پذیرد.


لازم به ذکر است: رزرو بار از سوی شناورهای قطری به روی تمامی کشورها به جزء دبی، عربستان سعودی، بحرین، مصر و یمن باز است.


علاوه بر این، هاب ترانشیبی دیگرعمان، بندر صحار نیز هم اکنون برای جابجایی کارگو به داخل و خارج از بندر دوحه قطر، از سوی شرکت دریایی و لجستیکی Milaha مورد استفاده قرار می گیرد، یک سرویس فیدری که سه بار در هفته ارائه خواهد شد.


در ادامه این گزارش با اشاره به بحران به وجود آمده در خاورمیانه، آمده است: در چهار ماه نخست سال جاری میلادی، حجم جابجایی کانتینری در خاورمیانه با افت 3.6 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.


افزون بر این، موسسه تحقیقی Drewry در گزارش اعلام کرد، حجم جابجایی در ماه ژانویه تا آوریل سال جاری میلادی، 40 هزار TEU کاهش یافته است، مسیر نزولی که ادامه دهنده یک روند منفی آغاز شده از بیش از یکسال قبل است.


علیرغم اینکه حجم واردات به قطر افت 50 درصدی را تجربه کرده، اما قطع روابط دیپلماتیکی ائتلاف به رهبری عربستان و بحران به وجود آمده، تجارت قطر را از حرکت بازستانده است.


موسسه تحقیقی Drewry نیز با اشاره به اینکه یک مشکل جدی تری می تواند از ماجرای انزوای قطر بروز کند، گفت: این نگرانی وجود دارد که خروج مراودات تجاری از ریل خیلی بیشتر از خود محاصره چالش هایی را به همراه داشته باشد.


این گزارش در پایان تاکید کرد، ایران یکی از چند نقطه روشن برای تجارت کانتینری در منطقه به شمار می آید، به طوری که حجم جابجایی کانتینری آن در ماه های ژانویه تا آوریل با رسیدن به حدود 46 هزار TEU، رشد 60 درصدی را شاهد بوده است.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.