| کد خبر: 134556 |

مدیران کشتیرانی‎های تفریحی جهان به ایران می‎آیند

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی آغاز مذاکرات جدی این سازمان برای جذب خطوط کشتیرانی کروز خارجی به بنادر ایران، خبر داد.

تین نیوز

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، از معرفی شناورهای نمونه گردشگری دریایی تا یک ماه آینده خبر داد.

 

محمد راستاد در گفت‌وگو با خبرنگار مارین‌تایمز با بیان اینکه توسعه گردشگری دریایی در چند سطح برنامه‌ریزی شده است، اظهار داشت: در مرحله اول قصد داریم گردشگری ساحلی را توسعه و شناورهای نمونه را معرفی کنیم.

 

وی افزود: جلسات متعددی با فعالان حوزه گردشگری دریایی و سازندگان داخلی داشتیم تا بتوانیم با همکاری این دو بخش و ساخت کشتی‌های مناسب، در جهت توسعه گردشگری دریایی حرکت کنیم.

 

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، از معرفی شناورهای نمونه گردشگری دریایی تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: جمع‌بندی نهایی شناورهای نمونه تقریبا به اتمام رسیده و در مرحله اعلام شناورهای الگو قرار داریم.

 

وی افزود: علاوه بر برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری ساحلی، در حال رایزنی برای جذب خطوط کروز خارجی به بنادر ایران هستم.

 

راستاد با اشاره به برنامه‌ سازمان بنادر برای بازاریابی و تبلیغات جهت جذب کشتی‌های کروز خارجی به سواحل ایران از آغاز مذاکرات بین‌المللی جدی این سازمان برای جذب خطوط کشتیرانی کروز خارجی به بنادر ایران، خبر داد و گفت: قرار است مدیران شرکت‎های کشتیرانی کروز‌ خارجی با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی، از سواحل و جزایر ایران بازدید کنند.

 

وی با ابراز امیدواری نسبت به تردد کشتی‌های کروز خارجی در بنادر ایران، گفت: با ورود این کشتی‌ها به سواحل جنوبی کشور، شاهد رونق گردشگری دریایی در آب‌های خلیج فارس خواهیم بود.

 

این مقام مسوول در سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به حضور نمایندگان ایران در چهارمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری دریایی که به تازگی در آتن برگزار شد، گفت: محور این کنفرانس، توسعه گردشگری دریایی از طریق ورود کشتی‌های کروز بود.

 

وی ادامه داد: در این کنفرانس، نمایندگان ایران ضمن معرفی جاذبه‌های دریایی کشور، مذاکرات جانبی متعددی با مدیران شرکت‌های کشتیرانی کروز خارجی انجام و دستاوردهای مهمی کسب کردند.

 

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، در پاسخ به این سوال که چه زمانی شاهد ورود کشتی‌های کروز خارجی به بنادر ایران خواهیم بود، گفت: اگرچه امکانات و زیرساخت‌های لازم برای پذیرش کروزهای خارجی در بنادر جنوب کشور وجود دارد، و در این زمینه هیچ محدودیتی نداریم، اما نمی‌توانیم زمان قطعی و مشخصی را برای ورود آنها اعلام کنیم، زیرا تردد این نوع کشتی‌ها به برنامه‌های عملیاتی شرکت‌ها بستگی دارد.

 

وی با بیان اینکه تمام امکانات لازم برای راه‌اندازی تورهای کشتی‌های کروز خارجی در اختیار این شناورها قرار داده می‌شود، گفت: همه تلاش خود را به کار می‌بندیم تا تردد کروزهای خارجی به جزایر و سواحل جنوبی ایران در حداقل زمان ممکن صورت گیرد.

 

راستاد، تصریح کرد: بدون شک با پهلوگیری کشتی‌های کروز خارجی در سواحل کشور و ورود گردشگران خارجی، تحولی عظیم در صنعت گردشگری کشور ایجاد خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در سواحل جنوبی کشور به ویژه در جزایر قشم و کیش جاذبه های بسیار منحصر به فردی وجود دارد که گردشگران خارجی می‌توانند از آنها بازدید کنند.

 

راستاد درباره تقاضا برای خرید شناورهای کروز از سوی سرمایه‌گذاران داخلی، گفت: متقاضیانی برای خرید شناورهای کروز و شناورهای توریستی و تفریحی وجود دارد که پیشنهادهای آنها در دست بررسی است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوانیم بین بنادر و جزایر کشور خطوط منظم گردشگری ایجاد کنیم.

 

ساخت یک فروند کشتی مسافری توسط سازندگان داخلی

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، درباره نوسازی شناورهای مسافربری، گفت: در سال‌های اخیر سازمان بنادر و دریانوردی بطور جدی پیگیر به‌روزرسانی و نوسازی ناوگان مسافری بویژه در مسیر بندرعباس- قشم بوده و تحولات مثبتی هم در ساختار ناوگان مسافری ایجاد شده است.

 

وی از ساخت یک فروند کشتی مسافربری با ظرفیت 150 نفر توسط سازندگان داخلی خبر داد و گفت: این کشتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با حمایت سازمان بنادر ساخته شد و هم‌اکنون در مسیر بوشهر- خارک عملیاتی شده است.

 

به گفته راستاد، این شناور بر اساس استانداردهای روز دنیا و کاملا مدرن و ایمن ساخته شده است.

 

وی افزود: روند نوسازی شناورهای فرسوده ادامه دارد به طوریکه به تناسب وضعیت ناوگان و در صورت تقاضای بخش خصوصی برای ساخت شناورهای نو، تسهیلات مناسبی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی برای نوسازی شناورهای مسافربری در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.