| کد خبر: 134399 |

تقدیر از 40 دریانورد نمونه کشور در روز جهانی دریانورد

40 نفر از دریانوردان نمونه کشور به مناسبت روز جهانی دریانورد و طی مراسمی در 14 تیرماه سال جاری تقدیر می شوند.

تین نیوز

40 نفر از دریانوردان نمونه کشور به مناسبت روز جهانی دریانورد و طی مراسمی در 14 تیرماه سال جاری تقدیر می شوند.

 

مدیر کل امور دریانوردان وسازمانهای تخصصی بین المللی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: از حدود 40 نفر از دریانوردان نمونه کشور که از سوی ارگان ها، نهاد های دولتی، غیر دولتی و شر کت های کشتیرانی معرفی شده اند طی مراسمی در تاریخ 14 تیر ماه و با حضور جمع کثیری از دریانوردان، مقامات و مسئولین کشور، شرکت های کشتیرانی و انجمن های صنفی دریایی تقدیر به عمل می آید.

علی اکبر مرزبان با بیان اینکه قدردانی از دریانوردان در این روز می تواند فرصتی برای اشاعه فرهنگ دریا و دریانوردی باشد افزود: همزمان با این روز در ادارات استان ها و بنادر کشور نیز مراسم روز جهانی دریانورد برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مراسم از یکی از فرماندهان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به نام مرحوم کاپیتان امیرجنبد که پس از نجات تعدادی دریانورد خارجی به طور نابهنگام جان خود را بر روی کشتی از دست داد نیز تقدیر ویژه به عمل خواهد آمد.

وی در خصوص نحوه انتخاب دریانورد نمونه نیز گفت: حدود چهار سال پیش اعضای دبیرخانه هماهنگی ارگان های دریایی شاخص های دریانورد نمونه را مصوب کرده است و شرکت ها نیز موظف هستند طبق شاخص های مصوب دریانورد نمونه را معرفی کنند.

شایا ن ذکر است حدود 6 سال پیش و در حاشیه کنفرانس دیپلماتیک اصلاح کنوانسیون stcw در شهر مانیل فیلیپین ، 25 ژوئن هر سال از سوی سازمان بین المللی دریانوردی به عنوان روز دریانورد انتخاب شد و بر همین اساس همه کشورهای جهان سعی می کنند با بزرگداشت این روز از زحمات بیش از 1.5 میلیون نفر دریانورد فعال در اقیانوسی های جهان قدردانی کنند.

 

منبع: سايت خبری مانا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.