| کد خبر: 134351 |

تاکید فرماندار هریس بر سرعت بخشی اجرای بزرگراه تبریز- هریس- اهر

فرماندار هریس بر سرعت بخشی اجرای بزرگراه تبریز- هریس - اهر به منظور جلوگیری از تصادف های مکرر جاده ای در این محور تاکید کرد.

تین نیوز

 فرماندار هریس بر سرعت بخشی اجرای بزرگراه تبریز- هریس - اهر به منظور جلوگیری از تصادف های مکرر جاده ای در این محور تاکید کرد.

 

به گزارش ایرنا، صابر تقویمی روز شنبه در جلسه با پیمانکاران این طرح با بیان اینکه این پروژه جزو پروژه های اولویت دار و حیاتی آذربایجان شرقی و منطقه ارسباران است، افزود: از مجموع 95 کیلومتر این جاده 68 کیلومتر آن در محدوده شهرستان هریس و شروع آن از سال 86 بوده و یکی از پروژه های با تاخیر استان، در این شهرستان است.


وی با ابراز تاسف از تصادف های جاده ای در این محور و با یادآوری 830 کشته از سال 90 تا 95 و عوارض های جانبی و اجتماعی این حوادث بر روحیات مردم منطقه، خواستار همکاری، مشارکت و سرعت دهی در امر بروکراسی اداری این شهرستان و ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، منابع طبیعی و جهادکشاورزی استان در این زمینه شد.


فرماندار هریس یادآوری کرد: این بزرگراه از نیازهای ضروری منطقه ارسباران بوده و شاهراه ارتباطی تبریز به استان اردبیل، مغان و راه مواصلاتی 6 شهرستان مشگین شهر، اهر، ورزقان، کلیبر، هریس و خداآفرین و درکل راه ارتباطی تبریز با 16 شهر شمال شرق استان است که احداث آن همت مسئولان استانی و استانداری را می طلبد.
تقویمی، با بیان اینکه پیمانکاران قطعه سوم و قطعه 2-ب نسبت به نصب تجهیزات و دستگاه های سنگ شکن و کارگاه آسفالت اقدام کرده اند، ادامه داد: تا 15 شهریور امسال 8/5 کیلومتر از این آزادراه از طرف تبریز به خواجه زیربار ترافیکی می رود.


وی گفت: با نظر مساعد استاندار آذربایجان شرقی و معاون عمرانی وی و با وجود مشکلات مالی، دولت در تخصیص اعتبار در سال گذشته خوب عمل کرده و تا پایان فصل کاری در حدود30 کیلومتر از این آزادراه آماده و زیربار ترافیکی می رود و با اتمام بقیه پروژه شاهد افتتاح و بهره برداری کامل این آزادراه که خواست به حق و آرزوی دیرینه مردم منطقه است، محقق می شود.


فرماندار هریس اظهار کرد: از کل 95 کیلومتر حدود 30 کیلومتر از این آزادراه زیربار ترافیکی رفته و پس از بهره برداری 30 کیلومتر دیگر تا پایان فصل کاری، در مجموع 60 کیلومتر این آزاد راه مورد بهره برداری مردم قرار می گیرد.


تقویمی افزود: با توجه به اینکه کل اعتبار 450 میلیارد ریالی تخصیص یافته در سال 95 به این پروژه به پیمانکاران طرح پرداخت شده و به استناد مصوبه استانی انتظار می رود پیمانکاران با افزایش تجهیزات و نیروی انسانی بتوانند در کمترین زمان ممکن آن را به اتمام برسانند.


شهرستان هریس با حدود 50 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری شمال شرق تبریز واقع است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.