| کد خبر: 134062 |

در پی گلایه مندی برخی کشاورزان از نرخ کرایه حمل محصول؛

نرخ کرایه حمل محصولات کشاورزی توافقی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به برخی از گلایه مندی های کشاورزان درباره نرخ کرایه حمل محصول گفت: بخش دولتی دخالتی در تعیین نرخ ها ندارد و کرایه به صورت توافقی تعیین می شود.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به برخی از گلایه مندی های کشاورزان درباره نرخ کرایه حمل محصول گفت: بخش دولتی دخالتی در تعیین نرخ ها ندارد و کرایه به صورت توافقی تعیین می شود.

 

 

به گزارش شبستان از گرگان، مهدی میقانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در جمع خبرنگاران گفت: نرخ حمل و نقل محصول توافقی بوده و تابع شرایط عرضه و تقاضاست و بخش دولتی هم هیچ دخالتی در تعیین کرایه حمل بار ندارد.

 

وی افزود: با اینحال زمینه ارتباط بین شرکت های حمل و نقل و برخی از بخش های کشاورزی را فراهم کرده ایم تا به یک توافق کلی درباره نرخ کرایه حمل برسند، در همین زمینه جلسه ای با حضور شرکت های باربری و انجمن سیب زمینی کاران برگزار شده است تا مشکلات سال های گذشته کمتر شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه نرخ کرایه با تأخیری که در تحویل محصول انجام می شود، رابطه مستقیم دارد، اظهار کرد: با توجه به میزان بالای تولید گندم و جو در استان مهم ترین اقدام باید تخلیه سریع محصول در مراکز خرید باشد. هرچقدر زمان تخلیه بار به درازا بکشد به همان نسبت هم نرخ کرایه هم افزایش پیدا می کند.

 

وی تأکید کرد: برای اینکه نارضایتی ها و گلایه مندی های کشاورزان و رانندگان به وجود نیاید، باید در این بخش از کار تسریع شود.

 

میقانی در ادامه با بیان اینکه کمبودی از نظر تعداد ناوگان حمل محصول در فصل برداشت وجود ندارد، گفت: در استان هفت هزار و 500 دستگاه کامیون وجود دارد که دوبرابر این تعداد نیز در فصل برداشت وارد استان می شوند. سال گذشته رکورد حمل روزانه 80 هزار تن گندم نیز شکسته شد که نشان دهنده حضور 16 هزار دستگاه کامیون در استان است. امسال هم شرایط مانند گذشته است و کامیون ها از سراسر کشور به استان آمده اند.

منبع: خبرگزاری شبستان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.