| کد خبر: 134055 |

ازسرگیری تردد شناورهای صیادی در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: با مساعد شدن هوا ، شناورهای صیادی سفرهای دریایی خود را در آبهای شمال غرب خلیج فارس از سرگرفتند.

تین نیوز
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: با مساعد شدن هوا ، شناورهای صیادی سفرهای دریایی خود را در آبهای شمال غرب خلیج فارس از سرگرفتند.
 

به گزارش مانا، کوروش بهادری افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل مدل ها و نقشه های هواشناسی ، آبهای شمال غرب خلیج فارس آرام و بدون پدیده است و شرایط برای دریاروی شناورها و قایق های ماهیگیری مناسب است.

 

وی با بیان اینکه در 10روز اخیر آبهای خلیج فارس کم و بیش مواج وطوفانی است بود افزود: تا چند روز آینده آبهای خلیج فارس نسبتا" آرام خواهد بود.

 

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه در دو روز آینده دمای بسیاری از مناطق ساحلی خوزستان به دلیل استقرارمرکز پرفشار جنب حاره ای از 50درجه سانتیگراد عبور خواهد کرد از شناورهای دریایی خواست تمهیدات لازم را برای برخورد با هوای گرم منطقه اتخاذ کنند.

 

بهادری با بیان اینکه چنین هوای گرم در مناطق ساحلی خوزستان روندی طبیعی است از ساکنان شهرهای بندری خوزستان خواست برای مقابله با گرمازدگی از قرار گرفتن زیر تابش مسقیم آفتاب خودداری کنند.

 

بنا به این گزارش در پی شرایط مناسب برای دریاروی ، صدها فروند شناور و قایق صیادی لنگرگاههای خود را به مقصد آبهای شمال غرب خلیج فارس ترک کردند.

 

صیادان خوزستانی امیدوارند پس از مدتها خانه نشینی که ناشی از شرایط نامساعد جوی در خلیج فارس بود بتوانند صید خوبی به دست آورند.

 

حدود سه هزار فروند شناور و قایق ماهیگیری در ناوگان صید و صیادی خوزستان فعال هستند.

 

معیشت بیش از 50هزار خانوار خوزستانی از طریق صید و صیادی تامین می شود.

 

در سال جاری صیادان خوزستانی بارها به علت شرایط نامساعد جوی و طوفانی شدن دریا، نتوانستند به خلیج فارس بروند.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.