| کد خبر: 134032 |

معاون ساخت و توسعه راه‌های استان خبر داد:

اجرای ۵۰۰ کیلومتر پروژه راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون ساخت و توسعه راه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این استان افزون بر ۵۰۰ کیلومتر پروژه راه روستایی با ۵۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا ست.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این استان افزون بر ۵۰۰ کیلومتر پروژه راه روستایی با ۵۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا ست.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد، محمد راستا گفت: بر اساس برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز برای احداث، تکمیل، بهسازی و آسفالت ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان افزون بر ۵۰۰۰ میلیارد ریال است.

 

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ کیلومتر از این میزان تا پایان سال جاری بهسازی و آسفالت خواهد شد.

 

راستا یادآور شد: نیمی از مجموع ۴۵۰۰ کیلومتر راه روستایی کهگیلویه وبویراحمد، خاکی است و افزون بر ۳۲۰ کیلومتر راه روستایی استان در دولت تدبیر و امید بهسازی و آسفالت شده است.

 

وی ادامه داد: میزان اعتبار هزینه شده برای این میزان آسفالت راه روستایی در استان ظرف سه سال گذشته افزون بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

 

 معاون ساخت و توسعه راه‌های کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:  شاخص آسفالت راه روستایی در کهگیلویه وبویراحمد نیز از حدود ۳۵ درصد در سال ۹۲ به بالای ۴۵ درصد ارتقای یافته است.

 

کهگیلویه وبویراحمد حدود ۶۰۰۰ کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، ۱۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

 

بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۱۳هزار نفری استان کهیگلویه وبویراحمد بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در روستاها ساکن هستند و استان دارای ۱۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.