| کد خبر: 134016 |

راه آهن‌های ایران، آذربایجان و گرجستان گروه کاری مشترک تشکیل می‌دهند

راه آهن های ایران، آذربایجان و گرجستان یک گروه کاری برای هماهنگی حمل و نقل بار از منطقه خلیج فارس و هند به اروپاو بالعکس تشکیل خواهند داد.

تین نیوز

راه آهن های ایران، آذربایجان و گرجستان یک گروه کاری برای هماهنگی حمل و نقل بار از منطقه خلیج فارس و هند به اروپاو بالعکس تشکیل خواهند داد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری آذرتک، روابط عمومی راه آهن آذربایجان اعلام کرد، راه آهن های ایران، آذربایجان و گرجستان یک گروه کاری برای هماهنگی حمل و نقل بار از منطقه خلیج فارس و هند به اروپاو بالعکس تشکیل خواهند داد.

 

این تصمیم در نشست سه جانبه بین جاوید قربانوف، رئیس راه آهن آذربایجان، ماموکا باختادزه، رئیس راه آهن گرجستان و سعید محمدزاده، مدیرکل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در تفلیس اتخاذ شد.

 

تمرکز اصلی این نشست روی سازماندهی حمل و نقل کالا از طریق زمینی از منطقه خلیج فارس و هند (با عبور از آذربایجان و گرجستان) به اروپا و به صورت بالعکس و همچنین سازماندهی حمل و نقل بار از طریق بنادر ایران و آذربایجان بوده است.

 

بر اساس این گزارش، مقامات راه آهن های سه کشور در این نشست خاطر نشان کردند در حال حاضر حجم بالایی از کالا از طریق حمل و نقل دریایی از منطقه خلیج فارس و هند به اروپا و بالعکس ارسال می شود و طی این مسیر حدود 30 تا 40 روز زمان می برد. انتقال کالا از طریق ایران، آذربایجان و گرجستان  زمان حمل کالا را نیز کوتاه تر می کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.