| کد خبر: 133893 |

به کجا چنین شتابان؟

◄ تفکیک دوباره وزارت راه و شهرسازی اشتباه است

وزارت راه و شهرسازی بار دیگر شاهد اقداماتی برای تغییرات بنیادی است و لایحه دولت مبنی بر انتزاع حوزه‌های شهرسازی و حمل‌ونقل به مجلس رفته است، با توجه به آرایش نیروها در مجلس، بعید به نظر می‌رسد که این طرح به تصویب نرسد.

تین نیوز

وزارت راه و شهرسازی بار دیگر شاهد اقداماتی برای تغییرات بنیادی است و لایحه دولت مبنی بر انتزاع حوزه‌های شهرسازی و حمل‌ونقل به مجلس رفته است، با توجه به آرایش نیروها در مجلس، بعید به نظر می‌رسد که این طرح به تصویب نرسد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ اما گمانه زنی‌ها در مورد این رویداد متفاوت است و از موافق کامل تا مخالف کامل را در بر می‌گیرد،  عده‌ای این اقدام را شتابزده و سیاسی می‌دانند، عده‌ای با شدت کم‌تر و با نقدهای فنی‌تر، این انتزاع را رشته کردن همه پنبه‌های آخوندی می‌دانند و بخشی هم موافق در این میان وجود دارد.

 

معاون سابق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور اما از جمله مخالفان است و با طرح دلایل و پیشنهاداتی این امر را در شرایط فعلی به صلاح مسکن و حمل‌ونقل نمی‌داند.

 

علی نوذرپور  در این‌باره گفت: ماجرا از جایی شروع شد که یک شخص بی‌مطالعه و بی‌سواد اقدام به تغییرات کلان در ساختار وزارتخانه‌ها کرد، آن زمان که رئیس‌جمهور سابق فقط و فقط بر اساس یک ایده کلی تلاش کرد بی هیچ مطالعه‌ای وزارتخانه‌ها را کاهش بدهد، مشکل به وجود آمد و این ادغام به هیچ عنوان صحیح نبود.

 

او ادامه داد: اما به هر طریق زمان سپری شد و دولت عوض شد و شخصی مسئول این وزارتخانه شد که علی‌رغم شرایط نامناسب، توانست موانع را از سر راه بردارد و وزارتخانه یک‌دستی به وجود بیاورد، در چهار سال گذشته شرایط را به نحو مطلوبی مدیریت کرد، حالا باز ما قصد داریم طبق عادت همیشگی به عقب برگردیم و وضعیت را نامساعد کنیم.

 

نوذرپور گفت: در مرحله اول حتی اگر بنا داریم این انتزاع را انجام بدهیم، باید در نظر داشته باشیم که این موضوع کار یک ماه و دو ماه نیست و به یک مطالعه دقیق و بررسی کارشناسانه نیاز دارد، آن چیزی که من به عنوان کسی که سال‌ها در حوزه مدیریت شهری کار کرده، می‌دانم، این است که خیلی از اموری که امروز زیر نظر وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا است، می‌تواند با یک برنامه ریزی صحیح به نهادهای دیگری واگذار شود و بر این اساس ما هیچ نیازی به وزارتخانه جدید نداریم.

 

او همچنین ادامه داد: بخشی از این مسائل می‌تواند به شوراها واگذار شود و بخش دیگری به معاونت عمرانی وزارت کشور، لذا اگر بنا داریم تغییری در ساختار انجام بدهیم بهتر است که چنین اقدامی باشد.

 

نوذرپور گفت: بنابراین می‌توانیم بخش‌های مختلفی را واگذار کنیم، وظایف اضافی روی دوش وزارت را برداریم و وزارتخانه را کوچک کنیم، از سوی دیگر وظایف حاکمیتی مانند شورای عالی شهرسازی و معماری برای تصویب قوانین و مقررات معماری در کشور همچنان پا بر جا بماند.

 

او در پایان اظهار داشت: بر این ساس بنده از اساس با این مسئله هم‌دل نیستم و حتی اگر قرار بر ایجاد تغییرات جدی است، باید مطالعات و بررسی‌های دقیقی انجام دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.