| کد خبر: 133604 |

◄ اشتغال در سایه امنیت و توجه ویژه به صنعت حمل‌ونقل

حمید نجف، کارشناس حمل‌ونقل، می‌گوید: امن‌ترین کشور خاورمیانه هستیم و تا زمانی که امنیت در ایران برقرار باشد حتی اگر دچار تحریم‌های مالی و اقتصادی باشیم، سرمایه‌گذاران خارجی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کشور ما خواهند بود.

تین نیوز

حمید نجف، کارشناس حمل‌ونقل، می‌گوید: امن‌ترین کشور خاورمیانه هستیم و تا زمانی که امنیت در ایران برقرار باشد حتی اگر دچار تحریم‌های مالی و اقتصادی باشیم، سرمایه‌گذاران خارجی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کشور ما خواهند بود.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ حمید نجف در گفت‌وگو با تین‌نیوز، اظهار کرد: ما باید مدیون امنیت کشورمان باشیم چون همین امنیت است که موجب می‌شود تا سرمایه‌گذار خارجی و داخلی با خیالی آسوده سرمایه‌هایشان را در داخل به کار بگیرند. وقتی بستر سرمایه‌گذاری را آماده کنیم، سرمایه خودبه‌خود جذب می‌شود و متعاقباً تولید شغل صورت می‌گیرد.

 

وی باز شدن فضای مناسبات تجاری و بین‌المللی را یکی از اتفاقات بعد از برجام عنوان کرد و گفت: خوشبختانه بعد از برجام چشم‌انداز خوبی را در بعضی بخش‌ها مثل صنعت حمل‌ونقل شاهد بودیم و این فضای باز سیاسی به گسترش مناسبات تجاری و استقبال سرمایه‌گذاران خارجی منجر شد.

 

نجف درعین‌حال پایه اقتصاد کشورها را حمل‌ونقل دانست و توسعه صنعت حمل‌ونقل به‌ویژه ناوگان هوایی را در تقویت گردشگری مؤثر خواند.

 

وی گفت: با گسترش و تقویت این صنعت می‌توانیم شغل‌های مستقیم و غیرمستقیم زیادی ایجاد کنیم. اگر فرضاً ۲۰۰ فروند هواپیما وارد کشور شود، اشتغال‌زایی بالایی در صنعت هوایی و صنایع مرتبط با آن، هتل‌ها، اماکن اقامتی و صنایع‌دستی به وجود خواهد آمد.

 

به گفته نجف بسیاری از گردشگران خارجی در سال گذشته به دلیل شرایط ثبات و فضای باز سیاسی کشورمان به ایران سفر کردند.

 

عضو دفتر سیاسی مرکزی حزب اسلامی کار تأکید کرد: دولت دوازدهم باید به موضوع گردشگری توجه ویژه‌ای داشته باشد و به حوزه‌ای که استعدادش را در کشور داریم ورود کند چون همین حالا کشورهایی که نفت ندارند از طریق گردشگری چرخ اقتصاد خود را به گردش درآورده و در جایگاه بالایی قرارگرفته‌اند.

 

نجف متذکر شد: در بخش نفت و انرژی، میادین مشترکی با قطر داشتیم که سال‌ها یک‌طرفه قطری‌ها از این منابع مشترک استفاده می‌کردند ولی ما برداشت از این میادین را پایاپای کردیم و توانستیم درآمدزایی قابل‌توجهی را نصیب کشور کنیم.

 

وی درعین‌حال به دولت پیشنهاد کرد مناطق محروم کشور و استعدادهای آن را بر اساس مطالعه و موقعیت استراتژیک مناطق کشف و از پتانسیل ‌آن‌ها برای ایجاد یک بندر خشک استفاده کند.

 

 کارشناس صنعت حمل‌ونقل کار افزود: در حال حاضر برخی مناطق کشور به راه‌آهن و جاده و فرودگاه دسترسی دارند ولی همچنان در محرومیت به سر می‌برند که دولت می‌تواند آن‌ها را در عمق خاک خودمان به بنادر خشک و سپس مناطق آزاد تبدیل کند. بندر خشک درواقع یک بندر چندمنظوره است که مستقیماً با جاده یا راه‌آهن به بنادر دریایی متصل می‌شود و می‌توان از آن به‌عنوان مرکزی برای انتقال کالا به مقاصد داخلی یا ذخیره و انبار کردن کالا استفاده کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.