◄ اشتغال در سایه امنیت و توجه ویژه به صنعت حملونقل
حمید نجف، کارشناس حملونقل، میگوید: امنترین کشور خاورمیانه هستیم و تا زمانی که امنیت در ایران برقرار باشد حتی اگر دچار تحریمهای مالی و اقتصادی باشیم، سرمایهگذاران خارجی علاقهمند به سرمایهگذاری در کشور ما خواهند بود.
حمید نجف، کارشناس حملونقل، میگوید: امنترین کشور خاورمیانه هستیم و تا زمانی که امنیت در ایران برقرار باشد حتی اگر دچار تحریمهای مالی و اقتصادی باشیم، سرمایهگذاران خارجی علاقهمند به سرمایهگذاری در کشور ما خواهند بود.
به گزارش خبرنگار تیننیوز؛ حمید نجف در گفتوگو با تیننیوز، اظهار کرد: ما باید مدیون امنیت کشورمان باشیم چون همین امنیت است که موجب میشود تا سرمایهگذار خارجی و داخلی با خیالی آسوده سرمایههایشان را در داخل به کار بگیرند. وقتی بستر سرمایهگذاری را آماده کنیم، سرمایه خودبهخود جذب میشود و متعاقباً تولید شغل صورت میگیرد.
وی باز شدن فضای مناسبات تجاری و بینالمللی را یکی از اتفاقات بعد از برجام عنوان کرد و گفت: خوشبختانه بعد از برجام چشمانداز خوبی را در بعضی بخشها مثل صنعت حملونقل شاهد بودیم و این فضای باز سیاسی به گسترش مناسبات تجاری و استقبال سرمایهگذاران خارجی منجر شد.
نجف درعینحال پایه اقتصاد کشورها را حملونقل دانست و توسعه صنعت حملونقل بهویژه ناوگان هوایی را در تقویت گردشگری مؤثر خواند.
وی گفت: با گسترش و تقویت این صنعت میتوانیم شغلهای مستقیم و غیرمستقیم زیادی ایجاد کنیم. اگر فرضاً ۲۰۰ فروند هواپیما وارد کشور شود، اشتغالزایی بالایی در صنعت هوایی و صنایع مرتبط با آن، هتلها، اماکن اقامتی و صنایعدستی به وجود خواهد آمد.
به گفته نجف بسیاری از گردشگران خارجی در سال گذشته به دلیل شرایط ثبات و فضای باز سیاسی کشورمان به ایران سفر کردند.
عضو دفتر سیاسی مرکزی حزب اسلامی کار تأکید کرد: دولت دوازدهم باید به موضوع گردشگری توجه ویژهای داشته باشد و به حوزهای که استعدادش را در کشور داریم ورود کند چون همین حالا کشورهایی که نفت ندارند از طریق گردشگری چرخ اقتصاد خود را به گردش درآورده و در جایگاه بالایی قرارگرفتهاند.
نجف متذکر شد: در بخش نفت و انرژی، میادین مشترکی با قطر داشتیم که سالها یکطرفه قطریها از این منابع مشترک استفاده میکردند ولی ما برداشت از این میادین را پایاپای کردیم و توانستیم درآمدزایی قابلتوجهی را نصیب کشور کنیم.
وی درعینحال به دولت پیشنهاد کرد مناطق محروم کشور و استعدادهای آن را بر اساس مطالعه و موقعیت استراتژیک مناطق کشف و از پتانسیل آنها برای ایجاد یک بندر خشک استفاده کند.
کارشناس صنعت حملونقل کار افزود: در حال حاضر برخی مناطق کشور به راهآهن و جاده و فرودگاه دسترسی دارند ولی همچنان در محرومیت به سر میبرند که دولت میتواند آنها را در عمق خاک خودمان به بنادر خشک و سپس مناطق آزاد تبدیل کند. بندر خشک درواقع یک بندر چندمنظوره است که مستقیماً با جاده یا راهآهن به بنادر دریایی متصل میشود و میتوان از آن بهعنوان مرکزی برای انتقال کالا به مقاصد داخلی یا ذخیره و انبار کردن کالا استفاده کرد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.