| کد خبر: 133583 |

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

◄ وزارت‌کشور موظف به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شد

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: نمایندگان مجلس با تصویب ماده ای از لایحه هوای پاک، وزارت کشور را باهمکاری وزارت‌خانه‌های صنعت و اقتصاد، موظف کردند، زمینه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی را فراهم کند.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: نمایندگان مجلس با تصویب ماده ای از لایحه هوای پاک، وزارت کشور را موظف کردند با همکاری وزارتخانه های صنعت و اقتصاد، زمینه نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سیدهادی بهادری با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: مسئولیت تصمیم گیری در خصوص توسعه و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی با وزارت کشور بوده و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز بر آن تاکید دارند.

وی در ادامه سخنان خود در گفت وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: شهرداری ها تنها می توانند با ارائه پیشنهاد به وزارت کشور میزان درخواست خود را مطرح کرده و این وزارت کشور است که براساس نیاز هر یک از شهرها، وسیله نقیله را به تناسب نیاز در اختیار شهرداری ها قرار می دهد.

نماینده مردم  ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه نمایندگان مردم، در نهایت این وزارت کشور است که با همراهی وزارت صنعت و اقتصاد، تکلیف ناوگان حمل ونقل عمومی را مشخص می کند.

وکلای ملت با تصویب این ماده از از لایحه هوای پاک، وزارت کشور را موظف کردند با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت  اقتصاد زمینه نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی شهری با اولویت شهرهای بالای200 هزار نفر جمعیت را ظرف مدت 5 سال از طریق منابع درآمدی ماده 6 همین قانون از طریق کمک بلاعوض، یارانه، تسهیلات یا صفرکردن تعرفه و سود بازرگانی واردات خودروهای برقی، بنزینی و خودروهای الکتریکی و موتورسیکلت برقی به انجام برساند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.