| کد خبر: 133123 |

تسریع همکاری‌های اقتصادی آلمان با ایران

در نشستی به میزبانی اتاق تهران، مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران و میشاییل کلور برشتولد، سفیر جدید آلمان در ایران، موانع توسعه مراودات ایران و آلمان را مورد بررسی قرار داده و نسبت به ارتقای سطح مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کردند.

تین نیوز

در نشستی به میزبانی اتاق تهران، مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران و میشاییل کلور برشتولد، سفیر جدید آلمان در ایران، موانع توسعه مراودات ایران و آلمان را مورد بررسی قرار داده و نسبت به ارتقای سطح مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کردند.

 

خوانساری، با اشاره به ارتباطات مستمر اتاق تهران و سفارت آلمان در ایران گفت: امیدواریم رابطه تجاری و اقتصادی دو کشور بیش از پیش توسعه پیدا کند.

 

وی در ادامه افزود: پیش از تشدید تحریم‌ها، ایران بیشترین مراوده را در میان کشور‌های اروپایی با آلمان داشته و البته پس از تشدید تحریم‌ها حجم مبادلات به نصف و حتی یک‌سوم کاهش یافت. اکنون اما با لغو تحریم‌ها کشورهایی نظیر ایتالیا، فرانسه و اتریش با سرعت بیشتری نسبت به آلمان در پی ترمیم و توسعه روابط خود با ایران هستند. وی همچنین خواستار تسهیل صدور روادید آلمان برای تجار ایرانی شد.

 

در ادامه این نشست، میشاییل کلور برشتولد، سفیر آلمان در ایران نیزگفت: ادعا نمی‌کنم که نسبت به ایتالیایی‌ها سریع‌تر عمل می‌کنیم اما همکاری‌های خوبی را در آینده خواهیم داشت. این را هم باید مدنظر داشته باشید که آلمانی‌ها به هر کشوری که بروند با نظم و قانون می‌روند.

 

او با تاکید بر اینکه، مسائل بانکی هنوز یکی از بزرگ‌ترین موانع برای توسعه ارتباطات است، ادامه داد: بانک‌ها، موسسات مستقل اقتصادی هستند و مستقل عمل می‌کنند. با این وجود تمام تلاش خود را برای متقاعد کردن بانک‌ها به کار خواهیم بست.

 

سفیر آلمان در ایران با اشاره به درخواست رئیس اتاق تهران، مبنی بر تسهیل صدور ویزا گفت: آلمان جزو منطقه شینگن است و مقررات صدور روادید در این منطقه یکسان است. برای تغییر این مقررات، کاری از دست سفارت ساخته نیست اما من هم معتقدم که باید میان صدور روادید برای فعالان اقتصادی وگردشگران تفاوت‌هایی قائل شد.

 

او ادامه داد: سفارت آلمان در ایران، ساختمان جدیدی را اجاره کرده تا بتواند خدمات بهتری به مراجعان ارائه کند. ضمن آنکه در حال مذاکره با شرکتی هستیم که تشریفات صدور ویزا از طریق این شرکت انجام گیرد. به‌طورکلی، ما در پی رفع مشکلات صدور ویزا هستیم.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.