| کد خبر: 133056 |

ساماندهی واردات ملوانی و ته لنجی ۴ سال طول می‌کشد

تین نیوز

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت با بیان اینکه این وزارتخانه اقدامات مختلفی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام داده، گفت: برخی از پیشنهادات وزارتخانه مصوب شده و برخی از آنها توسط دولت در حال بررسی است.

 

یدالله صادقی در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به این سوال که چرا طبق گفته سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با واردات پوشاک قاچاق ناکافی است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامات مختلفی را برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام داده است.

 

صادقی با اشاره به اینکه پوشاک از طریق ملوانی و ته لنجی هم به کشور وارد می‌شود، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باز هم آیین‌نامه‌ای برای ساماندهی ورود کالا توسط ته‌لنجی و ملوانی پیشنهاد داده است که به تدریج و در یک بازه زمانی سه یا چهار ساله امکان قانونمند شدن واردات از این طریق در مرزهای آبی فراهم می‌شود و آیین‌نامه آن با همکاری استاندارانی که در مناطق مرزی آبی، گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تدوین شده است تهیه و در حال بررسی است.

 

وی بیان داشت: ساماندهی سایر معابر ورود کالای قاچاق نظیر کوله‌بری و بازارچه‌های مرزی هم در دستور کار قرار دارد و پیشنهاد آن به دولت ارایه شده و در حال بررسی است. معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پیشنهاد کاهش تخفیف 15 درصدی واردات کالا از مناطق آزاد به اصلی از پیشنهادات وزارت‌ صنعت بوده است، گفت: با تصویب این پیشنهاد مقرر شد که تخفیف واردات کالاها از مناطق آزاد به اصلی حداکثر 2 درصد باشد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.