| کد خبر: 132705 |

حلال و حرام‌خواندن رأی توهین به مردم است

علی‌اصغر احمدی، رئیس ستاد انتخابات کشور، دیروز با تشکر از حضور حماسی مردم عزیز ایران در انتخابات ٢٩ اردیبهشت گفت: در هر انتخاباتی از جمله انتخابات ٢٩ اردیبهشت‌ماه نقطه‌نظراتی مطرح می‌شود، به زعم ما مجریان، هم در تمهید مقدمات و هم در اجرای انتخابات آنچه را در وسع داشتیم به منصه ظهور گذاشتیم». اهم سخنان او در ادامه می‌آید.

تین نیوز

علی‌اصغر احمدی، رئیس ستاد انتخابات کشور، دیروز با تشکر از حضور حماسی مردم عزیز ایران در انتخابات ٢٩ اردیبهشت گفت: در هر انتخاباتی از جمله انتخابات ٢٩ اردیبهشت‌ماه نقطه‌نظراتی مطرح می‌شود، به زعم ما مجریان، هم در تمهید مقدمات و هم در اجرای انتخابات آنچه را در وسع داشتیم به منصه ظهور گذاشتیم». اهم سخنان او در ادامه می‌آید.

 

به گزارش روزنامه شرق، ‌ معمولا در روستاها جای افزایش صندوق نیست، چون چارچوب روستاها روشن است، عموما و عمدتا این افزایش شعب در شهرهای بزرگ بود.

 

‌ در سال ١٣٩٢ که از ساعت هشت صبح انتخابات آغاز شد و بعد از ساعت ٢٤ نیز رأی کسانی که در شعبه بودند گرفته شد، ٣٦‌ میلیون و ٨٢٥‌ هزار و ٥١٣ رأی اخذ شد، اما در انتخابات ٢٩ اردیبهشت‌ماه ١٣٩٦ که تا ساعت ٢٤ رأی اخذ شد و پس از آن غیرقانونی بود و رأی‌ها اخذ نشد، ٤١‌ میلیون و ٣٤٦‌ هزار و ٥٤٥ رأی اخذ کردیم که این نشان می‌دهد هم شعب اضافه کردیم و هم رأی بیشتری گرفته شده است.

 

 ‌ برای تمام شهرستان‌ها به تعداد واجدان شرایط رأی‌دهنده و بعضا بیشتر از آن، تعرفه ارسال کردیم، هیچ شعبه‌ای بدون ملزومات انتخابات از جمله تعرفه نبوده است.

 

‌ ممکن است در برخی شعب، تأخیری در شروع وجود داشته باشد، اما به‌هیچ‌وجه خارج از عرف انتخابات گذشته نبوده است.

 

‌ به ازای هر ٤٥ ثانیه یک رأی اخذ شده است

‌ زمینه تخلف را به حداقل رساندیم. سیستم تشخیص هویتی الکترونیکی در تمامی شعب اخذ رأی وجود داشت. افراد با شناسنامه‌های مردگان و داشتن چند شناسنامه المثنی نمی‌توانستند رأی دهند.

 

‌ممکن است بعضی از مطالبی که دوستان به نام تخلف به آن اشاره می‌کنند که من از آن اطلاع ندارم چون گزارش را ندیدم، مربوط به گزارش‌های ناشی از مسائل غیر از اخذ رأی باشد.

 

‌ امضای ناظران شورای نگهبان پای صورت‌جلسه ٦٢‌ هزار و ٣٨١ شعبه است.

 

‌ این زیبنده نیست که با این وضع و با این ساختار اجرائی انتخابات و حضور ناظران، از تریبون‌ها این‌گونه استفاده شود و بگویند تخلفات یا جرمی واقع شده است.

 

‌ چرا باید بر پایه گزارش‌هایی که قطعا تأثیری در نتیجه انتخابات ندارد، هم افکار عمومی و هم بعضی از چشمانی را که از بیرون به ما دوخته شده به سمتی ببرند که نسبت به این کار بزرگ خلل یا خدشه‌ای وارد شود.

 

‌ گفته شده بود که آرای یک نامزد حلال بوده است؛ این گفته با فرمایش رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند حتی اگر کسی را قبول ندارید، اما به‌خاطر کشور و نظام بیایید، در تضاد است و به‌نوعی توهین به ملت تلقی می‌شود.

 

‌ عده‌ای واقعا شیطنت می‌کنند و این حرف‌ها را می‌گیرند و می‌گویند نکند در گذشته این‌طور آرا را جابه‌جا کرده‌اند که قطعا برای کشور و انقلاب ما ضرر دارد.

 

‌ بینی و بین‌الله برای ما فرقی بین ١٠ درصد با ٩٠درصد و این نامزد و آن نامزد وجود ندارد.

 

‌ مطرح کردند در صد شهر به دلیل اینکه یکی از نامزدها رأی کمتری داشته است، تعرفه کمتری ارسال کرده‌اید، لیست را بررسی کردیم که به‌طور متوسط بالای ١١٠ درصد تعرفه به همان شهرهایی که ادعا می‌کردند فرستاده بودیم.

 

‌ به فرمانداران و بخشداران تأکید کردم که عاقبت خود را فدای دنیای کسی نکنید. دست همه کسانی که در انتخابات رأی دادند را می‌بوسم.

 

‌ در روز اخذ رأی در ستاد انتخابات کشور بودم و هر مطلبی که به من به صورت نامه یا شفاهی یا پیامک منتقل شد، بلافاصله به استانداران و هیئت بازرسی منتقل کردم.

 

‌ از بزرگانی که تریبون در دست دارند خواهش می‌کنم حداقل از قبل از ما سؤال کنند و اگر پاسخ ما قانع‌کننده نبود، آن‌وقت مسائل را به نحوی مطرح کنند که خدای‌نکرده آسیبی به نظام و انقلاب وارد نشود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.