| کد خبر: 132623 |

رحیمی:

آمریکا با تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران قصد سنگ‌اندازی در لغو تحریم‌های اولیه را دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصویب تحریم‌های جدید ازسوی سنای آمریکا را خلاف توافقنامه برجام دانست.

تین نیوز

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصویب تحریم‌های جدید ازسوی سنای آمریکا را خلاف توافقنامه برجام دانست.

 

علیرضا رحیمی با اشاره به تصویب طرح جامع تحریم‌های ایران در کمیته روابط خارجی سنا گفت : راهبرد آمریکا همواره تقابل با کشور ایران بوده که راهبرد جدیدی هم نیست و نکته قابل توجه این است که آمریکایی ها نباید فراموش کنند در توافقنامه برجام پی ام دی بسته شده است.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آمریکا نمی تواند به بهانه موشک های ایران تحت عنوان بالستیک اقدامه به وضع تحریم های جدید کند.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت دو لابی صهیونیستی و سعودی در آمریکا، عنوان کرد: نگاه روحانی به تحریم ها در فاز جدید دولت دوازدهم رفع تحریم های اولیه است که با توجه به اینکه عزم ایران را در رسیدن به برجام دیده اند این ارزیابی را کردند که تحریم های جدیدی ایجاد کنند تا مانع فروپاشی تحریم های اولیه شوند.

 

رحیمی تأکید کرد: آمریکا قصد دارد ایران را با فضایی از تحریم ها مواجه کند که به نسبت شرایط برای به هم زدن تحریم های اولیه ازسوی ایران سخت شود.

 

وی افزود: پیش از امضای برجام فضای ایران هراسی نسبت به کشورمان وجود داشت اما برجام توانست ایران گرایی را ایجاد کند که امروز آمریکا از این فضا می هراسد لذا قصد دارد از هر طریقی فضا را ملتهب نگاه دارد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه طرفین برجام ملزم به اجرای توافقات هستند، خاطرنشان کرد: ممانعت خزانه داری آمریکا از مجوز برای فروش هواپیما به ایران خلاف تعهدات برجام است البته شرکت ایرباس و بوئینگ عزم جدی نسبت به اجرای تعهدات دارند به خصوص که ایرباس هواپیمای خود را به ایران تحویل داده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.